برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ
هیچ موردی

اثر هوش مصنوعی روی گوشی های هوشمند

ارسال شده در6 ماه قبل 145
دوستش دارم!0

هوش مصنوعی یکی ازفناوری های نوآورانه ، به سرعت در حال توسعه است که به عنوان مفهومی جدید در زندگی ما جا گرفته است. این تکنولوژی به صورت گسترده‌ای در صنایع مختلف کاربرد داشته و در بهبود کیفیت زندگی افراد نقش قابل توجهی ایفا کرده است.

شرکت های سازنده گوشی های هوشمند نیز از این فناوری نوآورانه غافل نشده و رقابت تنگاتنگی برای ساخت گوشی هایی با قابلیت هوش مصنوعی دارند. اثر هوش مصنوعی روی گوشی های هوشمند غیر قابل انکار بوده و باعث ارتقای زندگی روزمره ما میشود، از دستیارهای صوتی گرفته تا نمایندگان هوشمند خدمات مشتریان. سرعت پردازش بالاتر و بهبود امکانات و قابلیت‌های از جمله اثر هوش مصنوعی روی گوشی های هوشمند به شمار می رود. فناوری تلفن همراه با سرعتی بی‌سابقه در حال توسعه و پیشرفت بوده و هوش مصنوعی تنها یکی از این فناوری‌های نوآورانه است که نحوه تعامل ما با گوشی های هوشمند را دست خوش تغییرات کرده است. در این مقاله به بررسی اثر هوش مصنوعی روی گوشی های هوشمند می‌پردازیم.


اثر هوش مصنوعی روی گوشی های هوشمند و شخصی سازی

هوش مصنوعی (AI) ابزاری است که به طور فزاینده ای برنامه‌های تلفن همراه را بهبود می‌بخشد و باعث اثر بخشی تجربه کاربر می شود. این تکنولوژی قابلیت تجزیه و تحلیل رفتار کاربر در برنامه را داراست و به همین سبب توصیه‌های شخصی متناسب با کاربر را ارائه می‌دهد. برای مثال، اگر کاربر از یک ویژگی خاص در یک برنامه به صورت متناوب استفاده کند، هوش مصنوعی می تواند راهکارها ی جدیدی را برای استفاده از همان ویژگی یا حتی ابزارهای جدید مشابهی متناسب با آن که مفید باشند، پیشنهاد دهد. همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند نیازهای کاربر را پیش‌بینی کند و حتی توصیه‌هایی را به او ارائه دهد، قبل از اینکه کاربر به صورت فعالانه به جستوجو آنها بپرداز. این پیشنهادها می تواند شامل محصولات یا ویژگی‌های جدید در برنامه ها، تبلیغات شخصی‌ سازی شده یا رویدادهای مرتبط با سلیقه کاربر باشد. به طور خلاصه، اثر هوش مصنوعی روی گوشی های هوشمندمی‌تواند اپلیکیشن‌های موبایل را جذاب‌تر و شخصی‌ سازی تر کند، که باعث بهبود تجربه کاربر می‌شود.


اثر هوش مصنوعی روی گوشی های هوشمند و کاربرد های بیشتر آن

دستیار های صوتی
وجود دستیارهای صوتی یکی از کاربردهای برجسته هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند است که باعث بهبود تجربه کاربران را می‌شود. در این راستا افراد می‌توانند درخواست‌ها و نیازهای خود را به این دستیارهای هوشمند بیان کنند و این دستیاران وهوش مصنوعی پیشرفته به کار رفته، درخواست‌های کاربران را اجرا می‌کندو به آن ها پاسخ می گویند. سیری، گوگل آسیستنت و سایر دستیاران صوتی مبتنی بر تکنولوژی هوش مصنوعی تأثیرات شگرفی در زمینه راحتی کاربر ایجاد کرده‌اند.کاربران گوشی های آیفون می‌دانند که سیری تنها از صدای صاحب گوشی هوشمند فرمان می‌گیرد تا شخص دیگری موفق به باز کردن قفل گوشی نشود و امنیت دستگاه بالا برود. به‌علاوه امکان انجام بسیاری از کارها مانند ارسال پیام، برقراری تماس یا جستجو در اینترنت بدون نیاز به تایپ دستی یا لمس را فراهم می‌کند. همچنین، این هوش مصنوعی موبایل توانایی تبدیل متن به صدا را داراست برای مثال، اگر بخواهید یک کتاب را به صورت صوتی گوش کنید یا نقشه را بخوانید بدون اینکه به آن نگاه کرنید، این هوش مصنوعی به کمک شما خواهد آمد. به همین دلایل فناوری شناسایی صدا یکی از نقاط برجسته هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند به شمار می رود.


افزایش امنیت
از جمله دیگر زمینه های استفاده از هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند قابلیت شناسایی چهره است که به افزایش امنیت دستگاه‌ها کمک می‌کند؛ شناسایی چهره و اسکن اثر انگشت کاربر با استفاده از هوش مصنوعی، برنامه‌های امنیتی پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهند.

اثرات هوش مصنوعی بر گوشی
بهبود کیفیت دوربین ها و تصاویر
اثر هوش مصنوعی روی گوشی های هوشمند در زمینه ارتقای تکنولوژی دوربین گوشی ها غیر قابل انکار است .اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی از قابلیت های هوش مصنوعی در دوربین‌های خود بهره می‌برند.یکی از تکنولوژی هوش مصنوعی به کار رفته در دوربین گوشی ها قابلیت تشخیص ویژگی‌های خاص مثل تشخیص لبخند در عکس یا حرکات دست شاتر می باشد. یکی دیگر از کاربردهای اساسی این نوع از هوش مصنوعی، بهبود کیفیت عکس‌های گرفته‌شده حتی زمانی که با شرایطی مثل نور کم یا لرزش کم دست عکاس مواجهید است. دیگر کاربرد مهم هوش مصنوعی در دوربین موبایل، درک و ترجمه متن عکس‌هاست. گوگل برای اولین بار از این قابلیت در Google Translate استفاده کرد که متن عکس‌ها را تشخیص داده وسپس آنهارا ترجمه می‌کرد. از این قابلیت در ویرایش تصاویر نیز به کار رفته است. اگر کاربر گوشی‌های نسل جدید یا از برنامه‌های ویرایش عکس حرفه‌ای استفاده کرده باشید،یقیناً با ادیت‌های خاصی که هوش مصنوعی امکان‌پذیر می کند آشنایی دارید. مثلا در ورژن ها قدیمی برنامه‌های ویرایش عکس، زمانی که کاربر یک شیء را حذف می‌کرد، مرزهای حذف شده کمی باقی بمانند و به صورت آشکارا قابل تشخیص بودند اما با استفاده از هوش مصنوعی به کار رفته در گوشی‌های جدید، این مشکل برطرف شده و حذف پس‌زمینه بدون بدون قابلیت تشخیص امکان‌پذیر شده است.


یادگیری ماشینی

یادگیری ماشینی نوع دیگری از اثر هوش مصنوعی روی گوشی های هوشمند است. به عنوان مثال، اگر از ساعت هوشمندتان بپرسید: "امروز باید چند قدم راه بروم؟"پاسخی متناسب با شما خواهد داد، زیرا هوش مصنوعی به کار رفته در این ساعت هوشمند قابلیت شناخت،آنالیز و تجزیه برنامه تناسب‌اندام شما و همچنین برنامه های روزانه شما را دارد و قادر به درک و تفسیر جملات شما می‌باشد. این تنها نمونه ساده از یادگیری ماشینی در هوش مصنوعی می باشد و به صورت کلی ویژگی‌های هوش مصنوعی از طریق یادگیری ماشینی به وجود آمده اند.


معرفی چند نرم افزار هوش مصنوعی برای گوشی


برنامه‌های تشخیص تصویر: Google Lens از طریق لنز دوربین برای تشخیص نشانه‌ها و متن در تصاویر استفاده می‌کند.
برنامه‌های سلامت و تناسب اندام: هوش مصنوعی به کار رفته در برنامه‌هایی مانند Sweatcoin و MyFitnessPal برنامه‌های تناسب اندام و تغذیه شخصی ارائه می‌دهند.
برنامه‌های مسیریابی و ترافیک: Google Maps از جمله برنامه های است که از هوش مصنوعی برای بروزرسانی ترافیک و تشخیص کوتاه‌ترین مسیر کمک می‌گیرد.
برنامه‌ رسانه‌های اجتماعی: اینستاگرام و TikTok برای فیلترهای چهره و پیشنهادات محتوایی از قابلیت های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.


نتیجه گیری

استفاده از هوش مصنوعی روی گوشی های هوشمند، تجربه راحتی و کارایی استفاده از تکنولوژی را برای ما به ارمغان آورد است. این فناوری نه تنها نحوه ارتباط ما با دستگاه‌ها را تغییر داده، بلکه دنیای اطراف ما نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته است. با این پتانسیل بالا، آینده‌ای پر از امکانات نوآورانه و ارتباط محور را به دنبال خواهد داشت.هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند به ما قابلیت تعامل هوشمندانه تری با دستگاه‌های خود را داده است. از سیستم‌های تشخیص چهره تا دستیارهای صوتی پیشرفته گرفته، هر کدام از این امکانات به ما اجازه می‌دهند تا با دنیای اطرافمان به نحوی فعال تر و شخصی تر تعامل داشته باشیم. در نهایت اگرچه که هوش مصنوعی امکانات فراوانی را برای ما فراهم کرده است و اثر هوش مصنوعی روی گوشی های هوشمند و زندگی الان ما قابل انکار نیست، اما مسائل اخلاقی و نگرانی‌های امنیتی نیز باید در نظر گرفته شود. حفظ حریم شخصی، جلوگیری از سوءاستفاده از داده‌ها انتقال داده شده، و اطمینان از اینکه کاربران قربانی این تکنولوژی نخواهند شد، از جمله اموری است که در ساختار آینده با هوش مصنوعی لازم است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود