برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

بررسی سرفیس پرو 8

ارسال شده در7 ماه قبل 624
دوستش دارم!0

سرفیس پرو 8 مایکروسافت، که قیمت آن از 1099 دلار شروع می شود، جدید ترین مدل از سری تبلت های سرفیس پرو 2 در 1 مایکروسافت می باشد. این تبلت شامل یک CPU نسل یازدهم اینتل، یک صفحه نمایش 13 اینچی با ریفرش ریت 120 هرتز، دو پورت Thunderbolt 4 و یک SSD قابل تعویض است.

سرفیس پرو 8 همچنین با ویندوز 11 عرضه می شود و با آخرین سیستم عامل مایکروسافت سازگار است. اندازه کوچک و طراحی سبک آن، سرفیس پرو 8 را برای استفاده در خانه یا به هنگام رانندگی ایده آل ساخته است.
از دیگر مواردی که در رابطه با سرفیس پرو 8 می توان بیان کرد، این است که سیستم عامل لمسی ویندوز 11 با تبلت به خوبی کار می کند. دوربین های جلو و عقب از نظر کیفیت ستودنی هستند و تصاویر واضح و دقیقی را ارائه می دهند. متأسفانه Surface Pro 8 نمی تواند انتظارات را به عنوان یک سیستم گیمینگ برآورده نماید و به 16 ساعت عمر باتری وعده داده شده نیز عمل نمی کند.
علیرغم برخی از ایرادات، سرفیس 8 پرو مسلما بهترین در میان سری سرفیس مشهور مایکروسافت است. کسانی که به دنبال ارتقاء از سری سرفیس پرو 7 هستند و یا به دنبال لپ تاپ های 2 در 1 رده بالا و با کیفیت هستند، باید سرفیس پرو 8 را در نیز در نظر داشته باشند. بررسی کامل این تبلت در ادامه آورده شده است.

قیمت سرفیس پرو 8

سرفیس پرو 8 در پیکربندی های سخت افزاری مختلفی عرضه می شود و هر کدام از این کانفیگ ها سخت افزار متفاوتی را دارا هستند. این تبلت در رنگ های Platinum و Graphite موجود است.
مدل پلاتینیوم دارای هشت کانفیگ مختلف است که مدل پایه 999 دلار قسمت داشته و با پردازنده Core i5 اینتل، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه SSD عرضه می شود. مدل 2599 دلاری سرفیس پرو 8 دارای اینتل Core i7، 32 گیگابایت رم و حافظه SSD 1 ترابایتی می باشد.
مدل گرافیتی فعلاً در چهار پیکربندی ارائه می شود و ارزان ترین مدل آن، یک مدل 1199 دلاری با Intel Core i5، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD می باشد. گران ترین مدل این سری 1899 دلار قیمت دارد و دارای Core i7 اینتل، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD است.

طراحی سرفیس پرو 8

حمل این تبلت آسان بوده و طراحی سبکی دارد. همچنین حاشیه های آن نازک است و از بدنه محکمی برخوردار است. این تبلت با ابعاد 1.3 در 8.2 در 0.37 اینچ، وزن 890 گرم و اندازه کوچک به یک دستگاه قابل حمل مناسب تبدیل شده است.
پوشش آلومینیومی آنودایز شده تیره در آن نه تنها چشم نواز است، بلکه به این تبلت 2 در 1 خاصیت سختی و استحکام می بخشد. پشت دستگاه یک لوگوی نقره ای براق مایکروسافت بر روی پایه آن قرار دارد. شما می توانید پایه را از طریق دو فرورفتگی در دو طرف دستگاه بلند کنید. به این ترتیب به SSD قابل تعویض آن نیز دسترسی خواهید داشت. به علاوه موارد ذکر شده یک وب کم در پشت و دیگری در جلو تبلت قرار گرفته است.
یک دکمه پاور، دو پورت Thunderbolt 4 USB-C و یک پورت سرفیس کانکت در سمت راست سرفیس پرو 8 تعبیه شده است. دکمه های صدا و جک 3.5 میلی متری هدفون را نیز در سمت چپ مشاهده خواهید نمود. همچنین امکان اتصال مانیتور، هارد دیسک اکسترنال و پردازنده گرافیکی (GPU) به سرفیس پرو 8 وجود دارد. اگر می خواهید بر روی سرفیس پرو 8 بازی اجرا کنید، گزینه دوم به همین منظور در تبلت گنجانده شده و دست شما را برای کاربرد های دیگر نیز باز می نماید.
تعداد پورت ها در تبلت ممکن است یک امتیاز منفی به نظر برسد. دو پورت USB-C و پورت Surface Connect اما تمام چیزی هستند که برای استفاده روزانه لازم است. به لطف اتصال بلوتوثی، می توانید دستگاه هایی چون موس پلاستیکی Ocean مایکروسافت یا هر تعداد دسته بازی بلوتوثی را با تبلت جفت کنید. قابلیت چفت کردن صفحه کلید های Surface Pro Signature یا Surface Pro X به پایین دستگاه نیز امکان آزاد بودن درگاه های USB-C برای مصارف دیگر را فراهم می سازد.

صفحه نمایش سرفیس پرو 8

سرفیس پرو 8 دارای صفحه نمایش لمسی 13 اینچی PixelSense با رزولوشن 2880 در 1920 پیکسل و نرخ تازه سازی 120 هرتز است. همچنین دارای فناوری Dolby Vision و Adaptive Color می باشد.
بر اساس بررسی های صورت گرفته نمایشگر به طور متوسط 452.8 نیت و در اطراف مرکز صفحه نمایش 444 نیت روشنایی را کسب می کند. این عدد نزدیک به حداکثر 450 نیتی است که مایکروسافت برای سرفیس پرو 8 تبلیغ کرده بود. تصاویر با وضوح کافی در محیط های روشن و یا کم نور نمایش داده می شوند.
صفحه نمایش تبلت سرفیس پرو 8، 103.7٪ از طیف رنگی sRGB و 71.9٪ از طیف رنگی DCI-P3 (هر چه این عدد نزدیکتر به 100٪ باشد، بهتر است) را به دست می آورد. بنابراین دیدن جزئیات کوچک در محتوای ویدیویی پخش شده، بازی های ویدیویی و تقریباً هر چیز دیگری آسان خواهد بود.

صدا و اسپیکر در سرفیس پرو 8

بلندگو ها به طرز هوشمندانه ای در تبلت قرار گرفته اند و صدای تولید شده برای یک تبلت، تاثیر گذار است. در سرفیس پرو 8 بلندگو ها در پشت قاب بالایی قرار داده شده اند. کیفیت صدا در دستگاه های قابل حمل عالی نیست و صدا ممکن است گاهی نازک و گاهی یکنواخت شود. در حالی که صدای سرفیس پرو 8 چندان تاثیر گذار نیست، اما برای این نوع دستگاه ها، چنین کیفیتی قابل قبول است.
اگر صدا را زیر 75 درصد نگه دارید، صدای سرفیس پرو 8 واضح به نظر می رسد. وضعیت Bass خیلی بد نیست اما عالی هم بنظر نمی رسد. کیفیت صدا زمانی که روی حداکثر تنظیم شده باشد، کاهش یافته و کمی درهم می شود. نگه داشتن صدا بین 50 تا 75 درصد در بیشتر موارد نتیجه قابل قبولی را می دهد.

عملکرد سرفیس پرو 8

عملکرد تبلت برای کار های روزمره خوب است و برای گیمینگ ضعیف است. در بررسی با یک سیستم دارای پردازنده چهار هسته ای نسل یازدهم اینتل i7-1185G7 و 16 گیگابایت رم، سرفیس پرو 8 به هنگام وبگردی، تماشای ویدیو در یوتیوب یا استفاده از اسپاتیفای، با مشکلی رو به رو نشد و همه برنامه ها در آن به خوبی اجرا می شدند. سیستم عامل داخلی ویندوز 11 بدون شک عاملی موثر در عملکرد چشمگیر سرفیس پرو 8 محسوب می شود.

در تست عملکرد کلی Geekbench 5.4، Surface Pro 8 امتیاز 5347 را کسب کرد. این عدد کمتر از Dell XPS 13 است که امتیاز 5639 را کسب کرده و به امتیاز 7298 آیپد پرو 2021 مجهز به M1 نیز اصلاً نزدیک نیست.
متأسفانه گیمینگ در سرفیس 8 پرو وضعیت خوبی ندارد. به عنوان مثال بازی Scarlet Nexus را، با این فرض که سرفیس پرو 8 به آسانی بتواند آن را اجرا کند مورد بررسی قرار گرفت. بازی برای رسیدن به سرعت 30 فریم در ثانیه (FPS) هم مشکل داشت و تنها با کاهش رزولوشن به 1440p و تنظیم تنظیمات گرافیکی بر روی متوسط، در نهایت می شد به سرعت 60 فریم بر ثانیه رسید.
در بازی Sid Meier's Civilization VI: Gathering Storm نیز، به طور میانگین 37 فریم در ثانیه با رزولوشن 1080p و 29 فریم در ثانیه با رزولوشن 1920p در سرفیس پرو 8 بدست آمد. برای مقایسه بهتر است بدانید که این بازی به طور متوسط 67 فریم در ثانیه را در رزولوشن 1080p و 41 فریم در ثانیه را با وضوح 2160p در Dell XPS 15 بدست آورد.
بنابراین در حالی که Surface Pro 8 برای کار های روزمره عالی است، اما برای گیمینگ گزینه قابل قبولی نیست. اگر به دنبال یک دستگاه مخصوص بازی هستید، لپ تاپ های Razer Blade 14 و Alienware m15 R4 گزینه های بهتری می باشند.

عمر باتری در سرفیس پرو 8

عمر باتری، نسبت به آنچه که مایکروسافت وعده داده بود، کمتر است. مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود باتری سرفیس 8 پرو در استفاده معمولی و در روشنایی 150 نیت تا 16 ساعت را دوام می آورد و این در حالی است که Auto-Brightness وAdaptive Color در آن غیر فعال باشد. همچنین با توجه به آزمایشات صورت گرفته، تبلت با گشت و گذار مداوم در وب، 9 ساعت، 6 دقیقه و 33 ثانیه (در فرکانس 60 هرتز) دوام می آورد.
با جستجو در وب، تماشای یوتیوب، گوش دادن به اسپاتیفای و انجام بازی های ویدیویی، به طور متوسط نزدیک به 7 ساعت را می توان از Surface Pro 8 استفاده کرد. البته بازی همان عاملی است که بیشترین مصرف باتری را دارا می باشد. پس از شارژ یک شبه دستگاه، با انجام تمام کارهای بالا (به غیر از گیمینگ)، شما می توانید تا 10 ساعت از سرفیس پرو 8 استفاده نمایید.
ابا اینکه 10 ساعت بیشتر از 7 ساعت است، اما باز هم از 16 ساعت وعده داده شده بسیار کمتر می باشد. اگر امکان دارد، بهتر است سرفیس پرو 8 را در حین استفاده به شارژر وصل کنید.

وب کم و دوربین در سرفیس پرو 8

هر دو دوربین جلو و عقب کیفیت واضحی را ارائه می دهند.
Surface Pro 8 مانند نسل قبلی خود دارای دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی است. اگر از هر جایی با نور مناسب عکس بگیرید، دوربین تصاویری با جزئیات کافی را تولید می کند. حتی اگر وضعیت نور محیط کمتر از حد ایده آل باشد، دوربین همچنان تصویر واضحی تولید می کند.
دوربین جلو برای جلسات مجازی عالی است. تا زمانی که نور اتاق شما خیلی کم نباشد، هر کس که با شما ویدئو چت انجام می دهد، باید تصویر شما را خوب و واضح ببیند. یک وب کم با این کیفیت، به ویژه برای کسانی که در خانه کار می کنند و باید در جلسات مجازی شرکت کنند، قطعاً مورد استقبال قرار خواهد گرفت. دوربین عقب 10 مگاپیکسلی سرفیس پرو 8 نیز قادر است تا با کیفیت بالا و با جزئیات ریز تصویر برداری کند.

نرم افزار سرفیس پرو 8

سرفیس پرو 8 از ویندوز 11 پشتیبانی می کند و بر روی صفحه نمایش آن زائد افزار یا Bloatware (هر نرم افزاری که مقداری بیش از حد نیاز از فضای صفحه نمایش، رم و حافظه را اشغال کند و به طور کلی ایجاد مزاحمت کند) نیز ظاهر نمی شود.
جدا از Recycle Bin و Microsoft Edge، صفحه نمایش سرفیس پرو 8 عاری از نرم افزار های غیر ضروری و Bloatware است. برای بسیاری از کسانی که دستگاه را خریداری می کنند، Surface Pro 8 اولین تجربه عملی خود را با آخرین سیستم عامل مایکروسافت ارائه می دهد. با توجه به رابط کاربری لمسی ویندوز 11، این سیستم عامل برای سرفیس پرو 8 بسیار عالی و مناسب به شمار می آید.

آیا سرفیس پرو 8 هنگام کار داغ می کند؟

گرمای عادی در طول فعالیت های معمولی و گیمینگ باعث می شود تا تبلت داغ کند.
Surface Pro 8 هنگام استفاده در حالت تبلت، به ویژه در اطراف پایه که در آن SSD قرار دارد، گرمای کمی را تولید می کند. فن ها نیز در هنگام مصارف معمولی و روزمره، صدای کمی تولید می کنند به طوری که شنیدن صدایشان سخت است. اما هنگام بازی صدای بلندی را تولید می کنند. در واقع آنها چنان صدای بلندی تولید می کنند که مانع از رسیدن صدای بازی به شما می شوند. با توجه به داغ شدن دستگاه هنگام بازی، توصیه می کنیم آن را روی میز و نه روی پاها، قرار دهید. اما صادقانه بگوییم، بازی در سرفیس پرو 8 توصیه نمی شود.

کیبورد Signature و قلم Slim 2 در سرفیس پرو 8

Slim Pen 2 دارای فیدبک لمسی فوق العاده ای می باشد.
کیبورد Signature همانند قسمتی از سرفیس پرو ۸ است.
هر دو دستگاه جانبی جداگانه فروخته می شوند.
Surface Slim Pen 2 و صفحه کلید Surface Pro Signature اختیاری و البته برای استفاده بیشتر از Surface Pro 8 ضروری هستند.
موتور Haptic در درون Surface Slim Pen 2 به شما احساس نوشتن یا کشیدن بر روی کاغذ را می دهد. البته آرتیست هایی که با تبلت کار های خود را انجام می دهند به همین زودی تبلت Wacom خود را با سرفیس پرو 8 عوض نخواهند کرد؛ با این حال این تبلت مایکروسافت نیز ابزاری بسیار مناسب برای استفاده آن ها واقع می شود. قلم اسلیم 2 به آن اندازه که باید پاسخگو نیست، اما از استفاده از انگشت برای نوشتن یا کشیدن پیشی می گیرد.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود