برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

علت خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده

ارسال شده در2 سال قبل 258
دوستش دارم!1

خیلی وقتا شده است که باتری به یکباره خالی می شود و دلیلی هم برایش پیدا نمی‌کنیم ، در صورتی که چندین دلیل دارد که شما از آن بی خبرید و باید برای رفع آن انجامش دهید تا طول عمر باتریتان را افزایش دهید این کار ها عبارتند از ...

امروزه بیشتر افراد از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و همواره به دنبال این هستند که روش‌های افزایش عمرباتری موبایل را بدانند. البته امروزه تکنولوژی‌های بسیارزیادی برای شارژسریع موبایل وجود دارد که می‌توانید با کمک آن در کمترین زمان باتری خود را شارژ کنید. با این حال به عنوان کسی که یک گوشی هوشمند دارید، باید از تکنولوژی‌های افزایش عمرباتری موبایل نیز به خوبی اطلاع داشته باشید. زیرا اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی باتری‌های غیرقابل تعویض دارند که درصورت خراب شدن نمی‌توانید به راحتی آنها را تعویض کنید. پس لازم است با روش‌های افزایش عمرباتری به خوبی آشنایی داشته باشید. درادامه این مطلب سعی می‌کنیم اطلاعات خوبی را دراین باره دراختیار شما قراردهیم. همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری دراین زمینه کسب کنید.

روش‌های افزایش عمرباتری موبایل

روش‌های زیادی برای افزایش عمر باتری موبایل وجود دارد که بهتراست با تمامی آنها آشنایی داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید با کمک این روش‌ها به صورت بهینه از باتری موبایل استفاده کنید. درادامه سعی می‌کنیم تمامی این روش‌ها را به شما معرفی کنیم.


استفاده از قابلیت power saving

یکی از روش‌های افزایش عمرباتری موبایل، استفاده از قابلیت power saving می‌باشد. امروزه این ویژگی در تمامی گوشی‌های هوشمند وجوددارد که می‌توانید با فعال کردن آن تنظیمات گوشی را به صورت خودکار روی حالت ذخیره‌سازی انرژی قراردهید.بدین ترتیب زمانی که از این گوشی استفاده می‌کنید، میزان مصرف باتری را به کمترین میزان ممکن خواهیدرساند.
نکته‌ای که درباره استفاده از این ویژگی وجوددارد، این است که امروزه استفاده از آن خیلی در بین کاربران شایع نیست و کمترکسی از آن برای شارژکردن گوشی‌های خود استفاده می‌کنند.


تنظیم مدت زمان شارژباتری
یکی از اشتباهات رایجی که بیشتر کاربران هنگام شارژکردن گوشی های هوشمند انجام می‌دهند، شارژکردن آن در مدت زمان طولانی است. یعنی شما برای مدت زمان زیادی گوشی خود را به شارژر متصل می‌کنید و تا مدت ها آن را خارج نمی‌کنید.
دقت داشته باشید زمانی که موبایل به شارژر متصل است، شدت جریانی که از باتری به موبایل قابل انتقال است سبب داغ شدن بیش ازاندازه باتری می‌شود. همین موضوع نیز می‌تواند اثرات مخربی را روی باتری شما داشته باشد.هرچقدر این مدت زمان بیشتر باشد، گرمای بیشتری به باتری می‌رسد پس آسیب‌های بیشتری به باتری گوشی شما وارد می‌شود.
پس یکی از روش‌های افزایش عمرباتری موبایل این است که برای مدت زمان معینی گوشیتان را به شارژر متصل کنید.

استفاده و خرید شارژر باکیفیت

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که با صرف هزینه‌های کمتر، شارژری را خریداری کنند. دقت کنید اگر یک شارژر بی‌کیفیت را خریداری کنید، مسلما بعدها تاثیر آن را روی باتری موبایل خود خواهیددید.
دقت داشته باشید باتری‌های امروزی از نوعی لیتیوم یونی تشکیل شده‌اند که ولتاژهای ورودی آن متفاوت از هم هستند. به همین دلیل بهترین شارژر برای گوشی شما همان نمونه‌ای است که در بسته بندی آن قراردارد. اگر شما از شارژرهای تقلبی و بی‌کیفیت استفاده کنید، مسلما زمان شارژ بالاتر رفته و عمر باتری به خطر می‌افتد. پس یکی از روش‌های افزایش عمرباتری موبایل این است که فقط از شارژر اورجینال گوشی استفاده کنید و در صورت خراب شدن شارژر اورجینال گوشی از مراکز فروشی خرید کنید که محصولی باکیفیت عرضه میکند و محصولات خود را با گارانتی 6 ماه الی یکساله به فروش می رساند. موبایل مرکزی ، نماینده انحصاری برند هایی همچون جرلکس ، دودا و یوشیتا در ایران تمام شارژرها و کلگی های این برندهای بسیار باکیفیت را با 6 ماه الی یک سال گارانتی به فروش می رساند.


سرد نگه داشتن گوشی
گرما از مهم‌ترین عوامل تخریب باتری‌های امروزی است، یعنی هرچه گرمای بیشتری به قطعات موبایل شما واردشود به تبع عمر و توان باتری نیز کمتر خواهدشد. پس می‌توان گفت یکی از روش‌های افزایش عمرباتری موبایل این است که به هیچ عنوان نگذارید، باتری شما بیش ازاندازه گرم شود.
ازجمله مواردی که سبب گرم شدن بیش ازاندازه باتری می شود، می‌توان به بازی کردن طولانی مدت، متصل بودن گوشی به پاوربانک و استفاده از آن، اتصال به شارژر برای مدت زمان طولانی و ... اشاره‌کرد.


غیرفعال کردن بلوتوث و وای فای
یکی از روش‌های افزایش عمرباتری موبایل این است که بلوتوث و وای فای خود را غیرفعال کنید. دقت داشته باشید اگر می‌خواهید برای مدت زمان بیشتری از باتری موبایل خود استفادهد کنید، حتما این دو آیتم را غیرفعال کنید. بدین ترتیب باتری گوشی شما با سرعت کمتری غیرفعال خواهدشد.


عدم استفاده از اینترنت همراه
یکی از روش‌های اتصال به اینترنت،به کارگیری اینترنت سیم کارت می‌باشد. دقت داشته باشید یکی از روش‌های افزایش عمرباتری موبایل این است که قابلیت موبایل دیتا گوشی را خاموش کنید. اگر هم می‌خواهید حتما از اینترنت استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما از وای فای کمک بگیرید. متصل شدن به وای فای مصرف انرژی کمتری نسبت به حالت استفاده از موبایل دیتا خواهدداشت.


کاهش روشنایی صفحه
از مهم‌ترین مواردی که روی خالی شدن باتری موبایل شما تاثیر دارد، میزان روشنایی صفحه نمایش می‌باشد. صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند با رزولوشن ویژه طراحی ویژه‌ای دارند که مصرف انرژی را تا حد بسیارزیادی بالا می‌برد. خب مسلم است که وقتی میزان روشنایی صفحه را بالا می‌برید، میزان مصرف انرژی نیز بالاتر می‌رود. به همین دلیل نیز یکی از روش‌های افزایش عمرباتری موبایل، کاهش دادن روشنایی صفحات می‌باشد.


حذف اپلیکیشن‌های فعال روی صفحه
شاید فکر کنید اپلیکیشن روی صفحه تاثیری را روی میزان عمر باتری نمی‌گذارد، اما باید بدانید این اپ‌ها دائما درحال بروزرسانی اطلاعات خود می‌باشند. به همین دلیل نیز می‌توانند اثرات مخرب بسیارزیادی روی باتری گوشی داشته باشند.
پس اگر اپ‌هایی نظیر اینستاگرام، واتساپ،فیسبوک و ... را روی صفحه دارید،بدانید این مواد دائما اطلاعات خود را بروزرسانی می‌کنند و بدین ترتیب شارژ گوشی را تاحدزیادی کاهش می‌دهند. دقت داشته باشید حتی اپ‌هایی که آب و هوا را نیز نشان می‌دهند می‌توانند،سبب کاهش باتری موبایل شما شوند.


غیرفعالسازی GPS
تمامی گوشی‌های هوشمند دارای قابلیت GPS می‌باشند که با فعال کردن آن مصرف باتری شما نیز بالا می‌رود. پس یکی از روش‌های افزایش عمرباتری موبایل ، غیرفعال کردن این قابلیت می‌باشد. دربرخی از گوشی‌های هوشمند این قابلیت وجوددارد که GPS را برای برخی از اپ‌ها غیرفعال کنید یا تنها زمانی یک اپلیکیشن بتواند از این ویژگی استفاده کند که توسط خود کاربر فعال شده باشد. همین موضوع تاثیر بسیارزیادی را روی باتری موبایل خواهدداشت، پس ساده از آن نگذرید.
برای اینکه بتوانید عمرمفید باتری خود را بالاتر ببرید، باید نکات زیادی را درنظرداشته باشید.برخی از این نکات را دراین مطلب موردبررسی قراردادیم. پس اگر شما هم به دنبال این هستید که از روش‌های افزایش عمرباتری موبایل اطلاع یابید، حتما این مقاله را به دقت مطالعه کنید. با مطالعه این مقاله از وبلاگ موبایل مرکزی و به کارگیری چند روش ساده می توانید به راحتی عمرباتری خود را افزایش دهید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود