برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

آیا شارژر وایرلس برای گوشیم مضره؟

ارسال شده در2 سال قبل 377
دوستش دارم!2

همیشه این سؤال در بین کاربران وجود دارد که آیا استفاده از شارژر بی سیم خوب است یا نه؟ در این مقاله به تمام نقطه نظر ها و معایب و مزایای شارژر وایرلس پرداختیم.با ما همراه بشید.

شارژر وایرلس خوب است یا بد؟

دستگاه‌های شارژر بدون سیم یا وایرلس، برای مدت‌ طولانی است که روی بورس هستند. به طور کلی میتوانیم بگوییم که جا افتادن این دسته جدید از محصولات دیجیتال در بین مردم، مدتی زمان برد. این تکنولوژی بعد از ورود به بازار، با محدودیت‌های فراوانی همراه بود اما مشکلاتی مثل نیاز به قرار گیری در مکان ثابت و مشخص و سرعت شارژ بسیار کم، به مرور زمان و با توسعه این تکنولوژی برطرف شدند.
با اطمینان می‌توانیم بگوییم سامسونگ از اولین دسته شرکت‌هایی بود که از شارژر وایرلس برای برخی از محصولات خود مثل گوشی‌های گلکسی سری اس استفاده کرد. شرکت اپل هم در سال گذشته تصمیم گرفت برای موبایل‌های آیفون از این تکنولوژی استفاده کند و این امر موجب فراگیر شدن بیشتر این تکنولوژی گردید. همچنین تصویب یک سری قوانین استاندارد توسط کنسرسیوم انرژی وایرلس، مسیر این تکنولوژی را برای جلب اعتماد مشتریان هموار تر کرد.
در طول چند سالی اخیر به طور چشمگیری شارژرهای وایرلس، طرفداران زیادی پیدا کرند. به راحتی می‌توان گفت از علت های استقبال مردم، نبودن یک سیم دست و پاگیر برای شارژ دستگاه‌های دیجیتالی بود و باعث شد افراد، مشتاق استفاده از این فناوری بشوند. ولی با افزایش استفاده از این محصولات، برای بعضی سوالاتی بوجود آمد و شبهاتی را ایجاد کرد. در داخل فضای مجازی مقالاتی به صورت پراکنده منتشر شد که بیان می‌کرد استفاده شارژر بدون سیم، طول عمر باتری دستگاه را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. کارشناسان هم تصمیم گرفتند در این ‌باره تحقیق کرده و واقعیت را در اختیار مردم قرار دهند.

بر اساس آمار IHS، بازار شارژ بی‌سیم در مجموع تا سال ۲۰۲۰ یک میلیارد دستگاه را به اختیار خود خواهد درآورد. آمار سال ۲۰۱۶ مؤسسه‌ی IHS Markit نشان می‌داد که بین هر چهار نفر یک نفر تمایل دارد از شارژ بی‌سیم استفاده کند و بیش از ۹۸ درصد این کاربران در انتخاب گوشی بعدی خود این گزینه را مد نظر قرار می‌دهند. همچنین لازم به ذکر است که هم تقاضا و هم تعداد دستگاه‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند سال به سال در حال افزایش چشمگیری است.
باید بدانید که موفقیت سامسونگ در به‌کارگیری شارژ بی‌سیم در دو سال اخیر در کنار استفاده‌ی اپل از این فناوری پیشرفته باعث افزایش رواج این فناوری پبشرفته شده و گستره‌ی به‌کارگیری آن در بازار تلفن همراه رو به افزایش است.
با ترویج استفاده کاربران از شارژ بی‌سیم، بسیاری از افراد گوشی‌های خود را با خیال اسوده روی پد شارژ قرار می‌دهند و گوشی تقریبا درتمام مدت روز با شارژ کامل در آن حالت باقی خواهد ماند.

wireless

آیا شارژ کامل گوشی هوشمند کاری هوشمندانه است یا نه؟
لازم به ذکر است که کار شارژ کردن گوشی به لطف شارژ بی‌سیم بسیار راحت و ساده میگردد؛ لذا سؤالی که شاید ذهن را به آن درگیر کند این است که چنانچه دستگاه شما به طور دائم کاملا شارژ شده باشد، آیا زیانی برای گوشی و کارائی و عمر بهینه آن ندارد؟

در ادامه مطلب برای اینکه به موضوع بیشتر پرداخته شود نکات مهمی که ونکات سیرینواسان، رئیس مرکز مشارکتی علوم ذخیره‌ی انرژی آرگون (ACCESS)، می‌گوید را برای شما عزیزان ارائه کردیم :
به گفته ایشان امکان شارژ بیش از حد باتری گوشی‌های هوشمند و تبلت به دلیل تمهیدات الکترونیکی وجود ندارد و نگه داشتن آن‌ها در وضعیت شارژ کامل می‌تواند سبب افت عملکرد باتری این دستگاه‌ها گردد. به صراحت باید بگوئیم که هرچه گوشی را در وضعیتی که بیش از ۹۰ درصد باتری دارد، بیشتر در شارژ بگذارید، باتری گوشی شما مطمعناً دچار افت عملکرد بیشتری میگردد.
در طول زمانی که یک باتری لیتیوم یونی شارژ می‌گردد، یون‌ها بین الکترود مثبت که از لیتیوم کوبالت اکساید یا لیتیوم آیرن فسفات تشکیل شده‌ و الکترود منفی که از کربن گرافیت ساخته شده است، حرکت خواهد کرد.
هنگامی که باتری شارژ می‌گردد، الکترود مثبت یون‌های لیتیوم را به سوی الکترود منفی می‌راند و به‌صورت انرژی ذخیره می‌کند. زمانیکه شارژ باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد، این یون‌ها به الکترود مثبت باز می‌گردند تا به‌ عنوان الکتریسیته مورد استفاده قرار بگیرند. در طول این رفت و برگشت یون‌های لیتیوم، الکترولیت که نقش واسط جابجایی را دارند در طول گذر زمان تحلیل می‌روند.
به نظر سرینواسان، هرچقدر گوشی بیشتر در شارژ باقی بماند، سرعت تحلیل الکترولیت هم طبیعتاً بیشتر خواهد شد.
بنابر مطالب و دلایل ارائه شده در بالا، نه‌ تنها بهتر است گوشی هوشمند خود را برای مدت زمان طولانی در شارژر قرار ندهید، همچنین نباید آن را خیلی پر یا خالی کنید.

طبق نظر سرینیواسان :
در مجموع، بدترین کاری که شما در حق باتری خود می‌توانید بکنید این است که آن را کامل پر و کامل خالی کنید. بهینه ترین حالت این است که شارژ آن را مابین ۴۵ تا ۵۵ درصد نگه دارید؛ ولی توجه داشته باشید که باتری دستگاه خود را به‌طور کامل شارژ نکنید و آن را به مدت طولانی در شارژر قرار ندهید.
همچنین سرینیواسان تأکید زیادی می‌کند به اینکه خیلی زیاد روی شارژ گوشی یا تبلت خود حساس و نکته سنج نباشید؛ به این علت که بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند، باتری‌های خود را برای مدت زمان استفاده‌ی دو تا سه ساله طراحی می‌کنند. پس چنانچه از جمله کاربرانی هستید که در اغلب موارد گوشی خود را بعد از مدتی تعویض می‌کنید، به هیچ عنوان نیاز به نگرانی در خصوص مصرف باتری نخواهید داشت.

مزایای شارژ وایرلس

با وجود اینکه مدارک و دلایلی وجود ندارد که ثابت کند شارژ وایرلس عمر باتری گوشی‌های هوشمند را سریع‌تر از شارژرهای کابلی کاهش می‌دهند، اما بعضی از مزایای این سبک شارژ، کاملا ثابت شده است. استهلاک پورت شارژر دستگاه و سیم شارژر در این شیوه کاهش می‌یابد، بیشترین موردی است که کاربران را به سمت مراکز تعمیرات موبایل می‌کشاند.
Treffers اظهار میکند که : «خود دستگاه‌های شارژ هم به مشکل زیادی برخورد نمی‌کنند و به همین خاطر برای استفاده در مکان‌های عمومی از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها و غیره ایده آل می‌باشند». Treffers در ادامه سخنان خود بیان می‌کند: «چنانچه گوشی خود را در طول روز، قبل از اینکه مقدار شارژ آن به زیر 50 درصد برسد، شارژ کنید (چه با کابل چه وایرلس)، قطعا می‌توانید عمر باتری دستگاه را به طور چشمگیری افزایش دهید».
در آخر لازم به ذکر است که علاوه بر مزایای گفته شده این تکنولوژی عالی و بدون نقص هم نمی‌تواند باشد.

شارژ وایرلس و دوره‌های زمانی شارژ
در طول این هفته، zdnet گزارشی از آندیان هاگس منتشر کرده است که او قصد دارد به عادت شارژ گوشی با شارژر سیمی برگردد؛ چونکه شارژ بی‌سیم باعث شده او تعدادبسیار زیادی از دفعاتی را که می‌تواند آیفون ۱۰ خود را شارژ کند از دست بدهد و باتری گوشی او بسیار زودتر دچار فرسودگی می‌شود.
همچنین هاگس مدعی شده است که با روندی که او آیفون ۱۰ را شارژ می‌کند، در مدت کمتر از ۶ ماه ۱۴۵ دوره از دوره‌های شارژ گوشی مصرف خواهد شد. با این حجم از سرعت، باتری لیتیوم یونی دستگاه در ۲۰ ماه ۵۰۰ دوره‌ی مفید خود را تمام خواهد کرد.
بر طبق اعلام شرکت اپل، باتری‌های آیفون ۸ و آیفون ۱۰ پس از اتمام ۵۰۰ دوره‌ی شارژ، ۸۰ درصد از ظرفیت خود را خواهند داشت. هاگس اظهار داشته است که مشکل شارژ بی‌سیم می‌تواند این باشد که کویل‌های مغناطیسی مورد استفاده در شارژ بی‌سیم، در حین شارژ هم از باتری لیتیوم یونی برای تأمین برق دستگاه استفاده می‌برند؛ اما در حالت شارژ باسیم این وظیفه را سیم شارژر بر عهده دارد.
منو ترفرز، رئیس کنسرسیوم شارژ بی‌سیم، بیان میکند که معمولا با افزایش تعداد دفعاتی که دستگاه شارژ می‌شود، ظرفیت باتری لیتیوم یونی کاهش می‌یابد. ولی بر طبق بررسی‌های انجام‌گرفته، عمر باتری در صورتی که شما اجازه‌ی خالی شدن بیشتر از ۵۰ درصد به آن را ندهید، تا ۴ برابر قطعا افزایش می‌یابد.
همچنین، به اعتقاد ترفرز با شارژ کردن به طور مداوم گوشی در طول روز کاری که در صورت استفاده از شارژ بی‌سیم معمول است و نگاه داشتن میزان شارژ بالای ۵۰ درصد، در واقع می‌توانید عمر باتری خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

chargerWireless

خرید شارژر وایرلس

برای خرید شارژر وایرلس بهتر است از جایی خرید کنید که دارای نمایندگی محصولات خود هست و چندین سال هست که در زمینه لوازم جانبی موبایل فعالیت میکند. موبایل مرکزی ، نمایندگی انحصاری محصولات KP در ایران ، مفتخر است که نماینده برندی خوش نام و باکیفیت است و تمام شارژر های وایرلس برند کی پی را با 6ماه الی یک سال گارانتی عرضه میکند و کاملا ضمانت محصول خود را دارد که از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ قیمت.
شما می توانید با مراجعه به سایت موبایل مرکزی ، با بهترین قیمت و بهترین کیفیت انواع شارژر های بی سیم را خرید نمایید و هر سؤالی هم داشتید از پشتیبانی بپرسید.
در این مقاله سعی کردیم به چندین سؤال مهم در رابطه با شارژر های وایرلس جواب دهیم و مزایا و معایب شارژر های بی سیم را بیان کنیم.امیدواریم تا اینجای کار مطالب بلاگ ما مورد رضایت شده بوده باشد.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود