برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ
هیچ موردی

بررسی و مقایسه انواع گلس های موجود در بازار

ارسال شده در5 ماه قبل 123
دوستش دارم!0

قطعاً گلس محافظ صفحه نمایش یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی برای هر تلفن همراه به شمار می‌آید. باوجود اینکه که صفحه‌های نمایش بسیار مقاوم‌تر از پیش شده‌اند، اما همچنان مستعد آسیب دیدگی از ضربات ناشی از افتادگی یا خراشیدگی هستند. 

 تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌ویژه مدل‌های به روز و گران‌قیمت با پیشرفت تکنولوژی، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در طراحی صفحات نمایش این دستگاه‌ها انجام داده‌اند تا بتوانند از آن‌ها در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنند و کاربران را از خرید وسایل اضافی نظیر گلس محافظ بی‌نیاز سازند اما این فناوری ها تاحدودی می توانند از صفحه نمایش محافظت کنند و تضمینی وجود ندارد که گوشی شما هرگز از دستتان نخواهد افتاد یا با اشیاء تیز برخورد نخواهد کرد. همچنین، کاملاً در برابر خراش مقاوم نیستند و با گذشت زمان ممکن است خراش‌هایی بر روی آن ایجاد شود. به صورت کلی، استفاده از گلس محافظ، ساده‌ترین و موثرترین روش برای اطمینان خاطر از سلامت صفحه نمایش گوشی شما به شمار می رود. هزینه خرید یک گلس محافظ در مقایسه با هزینه تعمیر یا تعویض صفحه نمایش بسیار ناچیز است و شما با پرداخت هزینه‌ای اندک، می‌توانید از بروز مشکلات بسیاری جلوگیری نمایید.
اکنون که از اهمیت خرید گلس محافظ آگاه شدید، در این مقاله با ما همراه باشید تا در ادامه نگاهی جزئی تر به انواع گلس موبایل داشته باشیم و به بررسی و مقایسه انواع گلس های موجود در بازار بپردازیم.

قطعاً گلس محافظ صفحه نمایش یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی برای هر تلفن همراه به شمار می‌آید. باوجود اینکه که صفحه‌های نمایش بسیار مقاوم‌تر از پیش شده‌اند، اما همچنان مستعد آسیب دیدگی از ضربات ناشی از افتادگی یا خراشیدگی هستند.  به همین دلیل، استفاده از یک گلس محافظ با کیفیت می‌تواند از صفحه نمایش گوشی در برابر این نوع آسیب‌ها به خوبی محافظت نماید. 

انواع گلس های موجود در بازار:
گلس های موجود در بازار با توجه به جنس و میزان مقاومت‌شان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند :
گلس حرارت دیده (Tempered Glass)
این نوع گلس یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای محافظت از صفحه نمایش گوشی‌های موبایل است. گلس‌های حرارت دیده عموماً از چندین لایه تشکیل شده‌اند که مقاومت بیشتری به آنها می‌بخشد. این گلس‌ها معمولاً چربی و اثر انگشت را جذب می‌کنند و ممکن است نیاز به تمیز کاری مکرر داشته باشند.
این گلس‌ها کیفیت نمایش صفحه را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند، اما می‌توانند نور را بازتاب دهند و استفاده از گوشی در محیط‌های بسیار روشن مانند زیر نور مستقیم آفتاب را دشوار سازند.گلس‌های حرارت دیده انعطاف‌پذیر نیستند و با ضربه شدید ممکن است بشکنند یا ترک بخورند اما مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارند.

مقایسه گلس های بازار

محافظ صفحه نانو سرامیک (Nano Ceramic)
محافظ‌های صفحه نانو سرامیک انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به شیشه دارند اما نسبت به محافظ‌های پلاستیکی کمتر انعطاف‌پذیر هستند و از نظر مقاومتی جایگاهی بین گلس‌های شیشه‌ای و محافظ‌های پلاستیکی دارند.
هرچند از این نوع محافظ‌ها به عنوان محافظ های ضد اثر انگشت یاد می شود ، اما ممکن است لکه‌ها را به خود جذب کنند. همچنین ممکن است مشکل بازتاب نور داشته باشند.
هرچند این نوع محافظ از گلس‌های شیشه‌ای انعطاف‌پذیرتر است، اما همچنان احتمال شکستن آن وجود دارد. مقاومت و استحکام آن در برابر خط و خش و ضربه اغلب با گلس‌های شیشه‌ای برابری می‌کند.

گلس نانو مایع (Liquid Glass)
گلس نانو مایع، فناوری نوینی محسوب می شود. این محصول که از نانو مایع ساخته شده، پس از اعمال روی نمایشگر گوشی سخت شده و لایه‌ای محافظ را تشکیل می‌دهد.این لایه ضخامت قابل توجهی به صفحه نمایش اضافه نمی‌کند و پس از خشک شدن، تقریباً غیرقابل تشخیص است، بنابراین تأثیر چندانی بر کیفیت تصویر ندارد.این لایه قابلیت محافظت از صفحه نمایش در برابر خط و خش را دارد و به صفحه ویژگی چربی گریزی می‌دهد.
نکته که درباره این گلس نانو مایع باید در نظر داشت این است که این نوع گلس انعطاف‌پذیر نیست و پس از اعمال، دیگر قابلیت جداشدن ندارد. این یکی از تفاوت‌های اصلی آن با گلس‌های معمولی قابل تعویض است.

محافظ صفحه نمایش PET
محافظ‌های صفحه PET (پلی‌اتیلن ترفتالات) از جمله محافظ‌های پلاستیکی هستند که نسبت به TPU از کیفیت و قیمت پایین‌تری برخوردار است. PET معمولاً در تولید بطری‌های پلاستیکی به کار می رود و برای محافظت از صفحه نمایش‌ها نیز استفاده می‌شود. این محافظ‌ها معمولاً مقاومت کمی در برابر چربی و اثر انگشت دارند و وضوح تصویر در محافظ‌های PET نسبت به TPU و خصوصاً شیشه، بسیار کمتر است.
محافظ‌های PET به طور کلی انعطاف‌پذیر هستند اما در برابر خط و خش و ضربه مقاومت کمی دارند. این محدودیت‌ها باعث خرابی سریع آنها می‌شود.

محافظ صفحه نمایش TPU
محافظ‌های صفحه نمایش TPU (ترموپلاستیک پلی یورتان)انعطاف پذیری بالایی داشته و در برابر ضربه مقاومت خوبی از خود نشان داده اند. اگرچه این محافظ‌ها در مقایسه با گلس‌های شیشه‌ای، مقاومت کمتری دارند، ولی ویژگی‌های قابل توجه ای دارند. محافظ‌های TPU اکثراً دارای پوششی ضد چربی و اثر انگشت هستند که از جذب لک و چربی جلوگیری می کند.هرچند این محافظ‌ها به اندازه محافظ‌های شیشه‌ای شفاف و براق نیستند، اما وضوح کاملی را ارائه می دهند.
ویژگی برجسته محافظ‌های TPU، انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها است که این قابلیت را به آن ها می‌دهد تا هنگام برخورد، از نمایشگر در برابر آسیب‌های احتمالی به خوبی محافظت نمایند. به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، نصب این گلس ‌ها احتمال دارد کمی دشوار باشد.
از مشکلات رایج در مورد محافظ‌های TPU، می توان به زرد شدن آن‌ها پس از مدتی استفاده اشاره کرد.

گلس صفحه مات (Matte Glass)
انواع محافظ‌های صفحه‌ای که پیش‌تر معرفی شدند می‌توانند در نسخه‌های مات نیز عرضه شوند. محافظ صفحه مات با ویژگی‌های خاص خود نظر برخی کاربران رابه خود جذب کرده است. از جمله مهم‌ترین مزایای گلس مات، مقاومت آن در برابر اثر انگشت و لکه است. این ویژگی سبب می‌شود تا صفحه نمایش همیشه تمیز و بدون لک دیده شود. همچنین این نوع گلس وضوح تصویر مناسبی را ارائه می‌دهند. یکی دیگر از مزایای محافظ‌های مات کاهش بازتاب نور است
یکی از معایب این گلس تأثیر آن بر کیفیت تصویر دوربین جلو میباشد که باعث کاهش شفافیت تصاویر ثبت شده می شود.

گلس پرایوسی (Privacy Glass)
گلس پرایوسی محافظی است که هدف آن حفظ حریم شخصی کاربر می باشد. این گلس با دیگر گلس ها تفاوت دارد و مناسب افرادیست که نمی‌خواهند دیگران محتوای صفحه نمایش آن‌ها را ببینند.
طراحی این گلس به گونه‌ای است که فقط از زاویه مستقیم می‌توان محتوای صفحه را دید و از زوایای کناری، محتوا غیرقابل مشاهده خواهد بود. به همین دلیل دیگران نمی‌توانند از کنار یا اطراف به اطلاعات صفحه نمایش شما دسترسی پیدا کنند. هرچند کاهش کیفیت نمایشگر ، به ویژه در زمینه روشنایی و وضوح رنگ‌ها را به دنبال دارد.
همچنین اگر این گلس دوربین جلو را بپوشاند، کیفیت تصاویر و ویدیوهای ثبت شده کاهش می یابد. برخی از گوشی‌ها که دارای حسگر اثرانگشت زیر صفحه هستند،نیز ممکن است با این نوع گلس سازگار نباشند.
گلس اولترا وایولت (UV Protector)
گلس UV ازجمله پیشرفته‌ترین نوع محافظ‌ها است که برای نصب آن ، استفاده از چسب مخصوص و چراغ UV ضروری می باشد. طراحی این گلس مانع از ورود گرد و غبار زیر گلس می‌شود و سازگاری خوبی با سیستم‌های احراز هویت اثر انگشت دارند
این نوع گلس‌ها شفافیت بسیار خوبی داشته و همچنین از مقاومت بالایی در برابر ضربه و خراش برخوردار هستند. قیمت این گلس‌ها نسبت به محافظ‌های صفحه معمولی بیشتر است چراکه فناوری پیچیده‌تر و کیفیت بالاتر دارند.
نصب این نوع گلس از حساسیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند تجهیزات خاص (مانند چراغ UV) است. اطمینان از عدم وجود حباب هوا و فضای خالی بین گلس و نمایشگر بسیار مهم است. در صورتی که چسب به اسپیکر جلو برود، ممکن است به اسپیکر آسیب برسد.

محافظ صفحه‌های ضد نور آبی یا Anti-Blue Light Screen Protectors،
این نوع گلس ها برای کاهش تاثیرات منفی نور آبی ناشی از استفاده طولانی مدت از دستگاه‌های دیجیتالی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها طراحی شده اند. این گلس با فیلتر کردن نور آبی، خستگی چشم را کاهش می‌دهد و استفاده راحت‌تری را برای کاربر فراهم می‌آورند. معمولاً شفافیت بالایی دارند.کاربران می‌تواند بدون آنکه نگران آسیب‌های ناشی از نور آبی باشد از تصاویر روشن و واضح لذت ببرند.

بررسی و مقایسه انواع گلس های موجود در بازار از نظر پوشانندگی
گلس تخت
این گلس بدون هیچ گونه خمیدگی می باشد و فقط مناسب گوشی‌هایی است که صفحه نمایش تخت دارند.
گلس خمیده
این گلس‌ها برای گوشی‌هایی با لبه‌های خمیده مناسبند.
تمام صفحه
این دسته بندی شامل گلس‌هایی می‌شود که کل صفحه نمایش را پوشش می‌دهند، چه تخت باشند و چه خمیده.
در نهایت توجه داشته باشید که محافظت از گوشی در برابر حوادثی همچون سقوط، ضربه و آب به استفاده یا عدم استفاده از گلس بستگی دارد. اگر به سلامتی گوشی خود اهمیت می‌دهید، پس از بررسی و مقایسه انواع گلس های موجود در بازار استفاده از گلس مناسب را نادیده نگیرید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود