برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

A51 بخریم یا A71 ؟

ارسال شده در2 سال قبل 332
دوستش دارم!3

مقایسه مشخصات گوشی های سامسونگ مدل A51 و A71

شرکت سامسونگ یکی از کمپانی های مطرح در دنیا است و محصولات تولید شده توسط این کمپانی بسیار متنوع بوده و برای کسانی که تجربه و تخصص کافی نداشته باشند، خرید گوشی مناسب از این برند ممکن است مشکل باشد. انتخاب اول کاربران معمولاً گوشی های پرچمدار می باشد، زیرا سری پرچمدار بالاترین قابلیت و توانایی را نسبت به دیگر انواع گوشی دارا است. تنها عیب بزرگی که درباره گوشی های پرچمدار نامبرده می شود، قیمت بالای آنها بوده که باعث می شود بسیاری توانایی خرید چنین گوشی هایی را نداشته باشند؛ بنابراین گوشی های میان رده برای کسانی که هم به دنبال هزینه کمتر هستند گزینه مناسب تری است. گوشی های میان رده با اینکه ارزان تر از انواع پرچمدار هستند، اما به دلیل دارا بودن قابلیت و کارکردی نزدیک به مدل های قویتر، در بسیاری از اوقات نسبت به سری پرچمدار به صرفه تر هستند. در این مقاله ما سعی داریم دو مدل میان رده سامسونگ که از آنها زیاد صحبت می شود را مقایسه نماییم.

گوشی های سامسونگ گلکسی A51 و A71 هر دو در دسامبر سال 2019 معرفی شده اند که سری A51، در دسامبر همان سال و سری A71 در ژانویه سال 2020 به بازار عرضه شد. بعد ها نوع دیگری از هر دو مدل که قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G را نیز داشت به بازار عرضه شد.
برای مقایسه دو گوشی یک سری معیار مد نظر است که کارکرد و کیفیت آنها را تعیین می کند. در ادامه این معیار ها را برایتان شرح خواهیم داد.

پردازنده و چیپست
برای راحتی کار شما، ما پردازنده و تراشه بکار رفته در هر مدل را به شکل زیر شرح داده‌ایم:
سری A51:
پردازنده مرکزی (CPU) در مدل A51، 8 هسته ای بوده که 4 هسته آن 2.3 Ghz Cortex-A73 و 4 هسته دیگر از نوع 1.7 Ghz Cortex-A53 هستند.
تراشه بکار رفته در این سری نیز Exynos 9611با اندازه 10 نانومتر می باشد.
سری A71:
CPU تعبیه شده در گوشی های این مدل نیز 8 هسته ای هستند. 2 هسته از نوع 2.2 گیگاهرتزی Kryo 470 Gold بوده و 6 هسته دیگر نیز از نوع 1.8 گیگاهرتزی Kryo 470 Silver می باشند.
تراشه این سری نیز Qualcomm SDM730 Snapdragon 730 هشت نانومتری است.
هر چه اندازه تراشه یک گوشی کوچکتر باشد، کارایی آن بهتر است؛ به همین دلیل است که کمپانی های تولید کننده تراشه در تلاش هستند تا تراشه هایی با اندازه پایین تر تولید نمایند.
از توصیفات بالا می توان پی برد که توانایی کارکرد سری A71 بهتر از سری A51 می باشد و در عوض قیمت بالاتری دارد.

حافظه و RAM:
در کنار کیفیت دوربین، ابعاد و اندازه گوشی، حافظه داخلی آن و رم از مواردی است که شاید خودتان نیز به آن توجه زیادی می کنید. مزایای حافظه داخلی و حافظه رم بالا کاملا، مشخص است، حافظه داخلی بیشتر به شما این امکان را می دهد تا بتوانید برنامه، بازی، عکس، فیلم و به طور کلی فایل های بیشتری را در گوشی خود ذخیره نمایید و نیاز به حذف چندین فایل برای آزاد سازی فضا نداشته باشید. حافظه رم بالاتر نیز به دستگاه شما آزادی بیشتری برای فعالیت خواهد بخشید. اساساً توانایی کارکرد دستگاه به میزان حافظه رم و قدرت پردازنده مرکزی آن وابسته است؛ هر چه این دو عامل در سطح بالاتری باشند، هم دستگاه می تواند بهتر فعالیت کند، هم بازده اجزای دیگر دستگاه بهبود خواهد یافت و هم اینکه دستگاه از فناوری های به روز تری پشتیبانی خواهد نمود. البته این همه قابلیت بدون هزینه به دست نمی آید و توانایی بیشتر به معنای هزینه بیشتر نیز خواهد بود. شما می توانید برای خرید لوازم جانبی سامسونگ A51 می توانید به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.
سری های A51 و A71 بسته به حافظه و رم خود به صورت های زیر عرضه می شوند:

سری A51:
• 64GB حافظه داخلی در کنار 4GB حافظه رم
• 128GB حافظه داخلی به همراه 4/6/8GB رم
• 258GB حافظه داخلی به همراه8GB رم
و 128GB حافظه داخلی همراه با 6/8GB رم برای سری A71. با اینکه سری A51 تنوع زیادی در حجم رم و حافظه داخلی دارد، اما سری A71 چنین مزیتی را ندارد؛ در واقع یکی از معایب سری A71 این است که با تنوع پایینی در حجم رم و حافظه داخلی در بازار عرضه می شود. دقت نمایید با توجه به نیاز های خودتان مدل مناسبی را خریداری نمایید. زیرا افزایش حجم حافظه داخلی تا حد زیادی بر روی قیمت گوشی تاثیر می گذارد و به عنوان مثال ممکن است گوشی را با حجم حافظه داخلی بالایی خریداری کرده اما از بیشتر حجم آن هیچ گاه استفاده نکنید.

دوربین:
کیفیت دوربین و توانایی آن در فیلم برداری و همچنین کیفیت فیلم، از مواردی است که کاربران هنگام خرید اغلب از فروشندگان در مور آنها سوال می کنند.
سری A51، دارای دوربین پشتی چهارگانه با کیفیت های 48، 12، 5 و 5 مگاپیکسل می باشد. دوربین اصلی آن توانایی فیلم برداری با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و هم چنین 2K (1080p) با سرعت 30، 60 و 120 فریم بر ثانیه را دارد. دوربین جلوی آن نیز دارای کیفیت 32 مگاپیکسل و مناسب برای سلفی بوده و همچنین بوسیله آن می توانید فیلمبرداری با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه را انجام دهید.
مدل A71 نیز دوربین چهارگانه دارد و کیفیت لنز های آن به ترتیب 64، 12، 5 و 5 مگاپیکسل می باشد. دوربین سلفی آن هم همانند مدل A51 دارای کیفیت 32 مگاپیکسل می باشد و می تواند با سرعت 30 فریم بر ثانیه با کیفیت 2K فیلمبرداری انجام دهد. دوربین پشتی اصلی آن از توانایی فوق العاده فیلمبرداری برخوردار بوده و در کیفیت 2K می تواند با سرعت 960 فریم بر ثانیه و در کیفیت 4K با سرعت 30، 60 و 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری نماید.
همانطور که مشاهده می کنید، هر دو دارای دوربین های قدرتمندی هستند، اما قدرت دوربین سری A71 بیشتر است و به دلیل داشتن دوربینی با چنین قدرت و کیفیت بالا طبیعتاً قیمت آن نیز بالا خواهد رفت.


ابعاد گوشی و نمایشگر آن:
سری A51، دارای ابعاد 7.9x73.6x158.5 میلی متر و وزن 172 گرم می باشد. ابعاد و وزن برای سری A71 نیز به ترتیب 7.7x76x163.6 میلی متر و 179 گرم است. اندازه صفحه نمایش در سری A51، 6.5 اینچ و در مدل A71، 6.7 اینچ می باشد. نسبت اندازه صفحه به بدنه در دو مدل تقریباً به یکدیگر نزدیک است ( 87.4 درصد در A51 و 87.2 درصد در A71) و هر دو دارای بدنه و فریم پلاستیکی و محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس 3 هستند که گلس های تولید شده توسط برند کورنینگ مقاومت بالایی را در برابر خط، خش و ضربه برخوردار می باشند. نوع نمایشگر در سری A51 از نوع سوپر آمولد 16 میلیون رنگ و در A71 از نوع سوپر آمولد پلاس 16 میلیون رنگ است و این مورد برتری صفحه های نمایش A71 را نسبت به A51 نشان می دهد.
رزولوشن هر دو سری، 1080x2700 پیکسل بوده با این تفاوت که تراکم پیکسلی سری A51 (405 پیسکل در هر اینچ) بیشتر از سری A71 (393 پیکسل در هر اینچ) و در نتیجه وضوح تصویر در گوشی های مدل A51 کمی بهتر است. گوشی سامسونگ مدل A71 همچنین دارای فیلتر نور آبی نیز می باشد که همانطور که نام آن می رساند مانع از رسیدن نور آبی به چشم می شود. نور آبی اشعه‌ای پر انرژی و بسیار مضر برای چشم بوده و باعث کم خوابی و بی خوابی در شب در صورت استفاده زیاد می گردد. در صفحه لوازم جانبی گلکسی A71 تمام آنچه نیاز دارید را خواهید دید.


موارد دیگر
دو مورد آخری که باید به آن اشاره کنیم، باتری و نرم افزار این دو مدل است. در مدل A51، باتری تعبیه شده از نوع لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت بوده و از فناوری فست شارژ با توان 15 وات نیز پشتیبانی می کند. در مقابل، سری A71 دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و از نوع لیتیوم یونی می باشد و از قابلیت فست شارژ با توان 25 وات برخوردار است.
سیستم عامل هر دو سری، اندروید ورژن 10 بوده و رابط کاربری هر دو مدل نیز One UI 2.5 سامسونگ می باشد.
با توضیحاتی که برای شما ارائه شده، ممکن است فکر کنید گوشی های سامسونگ A71 که از هر نظر بهترند، چرا من باید سری A51 را بخرم؟ باید بدانید A71 در کنار قابلیت های بیشتری که دارا است، هزینه بسیار بالاتری نسبت به سری A51 نیز دارد. به علاوه، اینکه یک مدل گوشی نسبت به یک مدل دیگر در سطح پایین تری است، دلیل نمی شود که بگوییم آن سری ضعیف است، بلکه آن مدل هم توانایی بالایی در رفع نیاز های شما دارد. شما می توانید مدل A71 را خریداری نمایید، بدون اینکه با مشکلی در کارکرد آن مواجه شوید اما با این حال A51 دست کمی از A71 ندارد. در هر صورت همه توانایی خرید گوشی های گران قیمت را ندارند و به همین دلیل گروهی از گوشی ها به گونه‌ای ساخته می شوند تا قیمت ارزانتری برای راحتی کار خریداران داشته باشند.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود