برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

چه گوشی هایی از نسل 4 کوالکام پشتیبانی می کنند ؟

ارسال شده در2 سال قبل 384
دوستش دارم!2

کوالکام نسل 4

شاید شما هم شنیده باشید که گوشی های جدید دارای قابلیت فست شارژ یا quick charge می باشند و سریع آن ها شارژ می شود. عبارت quick charge که در کنار آن ورژن quick charge نوشته شده است در واقع نشان دهنده نسل کوالکام آن می باشد. کوالکام نسل 4 یکی از سریع ترین تکنولوژی های شارژ می باشد که نسبت به حالت معمولی سرعت 2.5 برابری دارد و می تواند گوشی شما را در سریع ترین زمان شارژ نماید. این تکنولوژی در اختیار شرکت Qualcomm است که این شرکت یکی از بهترین و قوی ترین شرکت ها در زمینه ساخت چیپ ست گوشی در بازار می باشد.

آنچه باید در مورد quick charge 4 بدانید

شارژر های بهره برده از کوالکام نسل 4 مناسب گوشی هایی می باشد که از فناوری نسل 4 کوالکام استفاده می کنند. این فناوری از سریع ترین فناوری های شارژ گوشی هتی هوشمند و اسمارت فون ها است که طبق گفته شرکت آن یعنی کوالکام، این فناوری می تواند طی 5 دقیقه شارژ مورد نیاز برای 5 ساعت مکالمه تلفنی را فراهم نماید. طی آزمایش هایی که بر روی فناوری کویک شارژ 4 قرار گرفته توانسته است که در حدود 15 دقیقه 50 درصد ظرفیت باتری را پر نماید. Qc4 نسبت به نسل قبلی خود یعنی QC 3.0 پیشرفت بسیار خوبی داشته است به گونه ای که دارای 20 درصد سرعت شارژ کردن بیشتر می باشد و این با وجود این بالاتر رفتن سرعت، 30 درصد بهینه تر نیز شارژ می کند که همین می تواند عاملی باشد که شما از گوشی هایی استفاده کنید که دارای قابلیت کوالکام نسل 4 هستند استفاده کنید. مشکلی که در نسخه های قبلی quick charge وجود داشت این بود که می توانستند با اضافه جریان یا ولتاژی که در آن ها ممکن بود پیش بیاید به باتری و مدار های گوشی شما آسیب برساند و حتی باعث انفجار باتری یا گوشی شما شود. خوشبختانه در ورژن 4 کوالکوم آمده اند و محافظ های بسیار زیادی در آن قرار دادند اند تا از این گونه مشکلات جلوگیری نمایند. استفاده از چهار سطح محافظت در برابر دما در qualcomm quick charge 4 باعث شده است که گوشی شما در هنگام شارژ و کار داغ نکند و گوشی شما دچار مشکلات کمی از لحاظ باتری و دمای مدار های موجود در آن شود. فناوری qualcomm quick charge 4 در نیمه اول سال 2017 روانه بازار شده است.


قابلیت های شارژر نسل چهارم کوالکام

در شارژ های که از ویژگی شارژ سریع کوالکام نسخه ۴+ بهره می برند قابلیت های شارژ دوگانه، متعادل کننده حرارتی هوشمند، مشخصه امنیتی پیشرفته استفاده شده است که این مدل شارژر ها را تبدیل به بهترین شارژر های موجود در بازار کرده است.
شارژر دوگانه
ویژگی شارژر دوگانه ویژگی می باشد که در نسل های قبلی کوالکام نیز وجود داشت ولی در نسل 4 کوالکوم بسیار قوی تر شده و در کنار آن یک ic برای مدیریت انرژی شارژر دوم قرار گرفته است. این ویژگی شارژ دوگانه باعث می شود که اتلاف حرارت پایین آمده و زمان شارژ کاهش یابد. به کمک این مشخصه زمان شارژ تا ۱۵% کاهش می یابد در حالی که بازده آن در حدود ۳۰% افزایش داشته است.


متعادل سازی حرارتی هوشمند
برای خنک کردن گذرگاه موجود شارژر شرکت کوالکام آمده و از یک معادل ساز حرارتی هوشمند استفاده کرده است که این ویژگی باعث شده است که جریان الکتریکی از خنک ترین گذرگاه بگذرد و در نتیجه هم مقاومت افزایش نمی یابد و هم شارژر دچار داغی و خرابی نمی شود.


قابلیت امنیتی پیشرفته
در شارژر های نسل چهارم پروتکل های ایمنی وجود دارد که این پروتکل ها به شما کمک می کند حرارت و کانکتور آن باعث خرابی و صدمه رسیدن به پورت گوشی شما نشود.

qc4

کدام گوشی ها از کوالکام نسل 4 پشتیبانی می کنند؟

این قابلیت معمولا در تراشه های تراشه‌های اسنپ دراگون ۶۳۰ و اسنپ دراگون ۶۶۰ و اسنپ دراگون ۸۳۵ موجود می باشد. هرچند این قابلیت مخصوص این تراشه ها نیست و شرکت های سازنده گوشی های هوشمند می توانند با سفارش آن، این قابلیت را در گوشی های خود استفاده کنند.
اگر گوشی شما از قابلیت کوالکام نسل چهار بهره مند است که برای آن باید شما از شارژر هایی که دارای این قابلیت هستند استفاده کنید. مجموعه موبایل مرکزی یکی از وارد کنندگان و فروشندگان لوازم جانبی گوشی موبایل می باشد که شما می توانید با مراجعه کردن به آن شارژر های کوالکام نسل 4 را با قیمت بسیار مناسب خریداری نمایید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود