برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

تغییرات آیفون 13 نسبت به 12

ارسال شده در2 سال قبل 273
دوستش دارم!3

آیفون 13

گوشی های آیفون 13 و 13 مینی که در 14 سپتامبر معرفی شده‌اند، جدیدترین پرچمدار های اپل بوده که به نظر می آید از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشند و همراه با دو مدل گرانتر، یعنی آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس عرضه می شوند. آیفون 13 و 13 مینی برای کسانی که نیاز به دوربین های سطح بالا ندارند، ایده آل هستند.

آیفون 13 مینی با صفحه نمایش 5.4 اینچی، در واقع دنباله رو آیفون 12 مینی است و همچنین آیفون 13 که دارای صفحه نمایش 6.1 اینچ می باشد نیز به عنوان دنباله رو آیفون 12 به شمار می آید. هر دو مدل آیفون 13 از نظر ظاهری تقریباً یکسان با مدل های مشابه گوشی های آیفون 12 هستند، به اینصورت که هر دو شامل صفحه تخت، آلیاژ آلومینیوم مخصوص، پشت شیشه‌ای و البته کمی بیشتر صخامت (7.65 میلی متر) می باشند. مدل های آیفون 13 در رنگ های صورتی، آبی، مشکی، طلایی، نقره‌ای و قرمز موجود هستند.

تغییرات آیفون 13 نسبت به آیفون 12

هر دو مدل آیفون شامل صفحه های نمایش Super Retina XDR بوده که 28 درصد درخشنده تر می باشند. آیفون 13 مینی وضوح تصویر 2340x1080 را دارا بوده و در هر اینچ از صفحه آن، 476 پیکسل وجود دارد. در عوض مدل 13، دارای وضوح 2532x1170 است که در هر اینچ از صفحه نمایش آن، 460 پیکسل می باشد.
هر دو مدل دارای میزان روشنایی حداکثری 1200 نیت برای محدوده دینامیکی گسترده (HDR) و در کنار آن دارای دوربین جلو با تکنولوژی TrueDepth بروز شده است و همچنین ناچ فیس آیدی آن کوچکتر می باشد؛ این قطعه فضای کمتری را نیز اشغال خواهد نمود.


استاندار های به کار برده شده در آیفون 13

همانند مدل های سال قبل، آیفون 13 و 13 مینی دارای کاور سرامیکی بوده و این کاور با کریستال های نانو سرامیکی پر شده که به آن مقاومت بیشتری در برابر ضربه های حاصل از زمین خوردن و غیره می دهد. هر دو مدل گوشی دارای مقاومت به آب و گرد و غبار با استاندارد IP68 بوده و می توانند تا 30 دقیقه را در عمق 6 متری زیر آب دوام بیاورند.


تفاوت پردازنده آیفون 13 نسبت به ایفون 12

یک چیپ بایونیک A15 بروز شده در این گوشی های این سری تعبیه شده که دارای یک پردازنده 6 هسته ای می باشد. از این 6 هسته، 4 تای آن ها از نوع Efficiency هستند، به این معنا که در قبال عملکردی با بازده پایین تر، انرژی کمتری را مصرف می نمایند. در مقابل، دو هسته باقی مانده از نوع Performance یا P Core می باشند که طراحی آن ها به منظور حداکثر عملکرد انجام شده است. علاوه بر سی پی یو، گوشی های آیفون یک پردازنده گرافیکی 4 هسته ای را نیز دارا می باشند که البته در مدل های Pro این پردازنده یک هسته بیشتر دارد و در کنار این دو پردازنده یک موتور عصبی (Neural Engine) 16 هسته‌ای می باشد. این تکنولوژی به گوشی های اپل امکان انجام Machine learning و همچنین هوش مصنوعی قدرتمند تری داده و در کنار این قابلیت ها، اجرای فرایند ماشین لرنینگ صرفه انرژی بیشتری را برای این گوشی ها خواهد داشت زیر بر خلاف مدل های قبلی از CPU و یا GPU استفاده‌ای نخواهد شد.


ویژگی های منحصر به فرد اضافه شده به دوربین آیفون 13

یکی دیگر از قابلیت های گوشی های آیفون 13 و 13 مینی، دوربین پشتی دوتایی آنها از نوع Wide و Ultra Wide با کیفیت 12 مگا پیکسل می باشد. دوربین واید دارای گشودگی دیافراگم f/1.6 بهبود یافته ای است که به آن این قابلیت را می دهد تا 47 درصد بیشتر نور را دریافت کرده و قابلیت پایاسازی سنسور دوربین را داشته باشد. دوربین اولترا واید نیز دیافراگم f/2.4 بهبود یافته به منظور عملکرد بهتر در نور کم را دارا می باشد. در کنار حالات پرتره، شب، تایم لپس و دیگر قابلیت های تصویر برداری، دوربین های آیفون 13 دارای حالت سینمایی است. این حالت از فناوری Rack Focus بهره می برد و بوسیله آن قادر است تا به شکل یکنواختی فوکوس را از یک شی به شی دیگر انتقال داده، سپس اطراف آن شی را به شکل هنرمندانه‌ای نیز محو سازد تا بدین ترتیب کیفیت و جلوه سینمایی را به شی مورد مطلوب بدهد.
تکنولوژی Smart HDR 4 قادر به تشخیص حداکثر چهار شخص در یک عکس بوده و علاوه بر این قابلیت می تواند کنتراست، نور و روشنی پوست هر شخص را نیز تنظیم نماید.
فناوری دیگری به نام Deep Fusion به گوشی های آیفون 13 که در مدل های قبلی نبوده ، افزوده شده است. این تکنولوژی در نور های متوسط تا کم فعال شده و جزئیات و بافت تصویر را با وضوح بالایی نشان خواهد داد.
انواع بروز شده و بهبود یافته استایل های عکاسی به دوربین های آیفون 13 افزوده شده و به کمک آن ها می توان خلوص رنگ های تصویر را بدوت تاثیر بر رنگ پوست، کم یا زیاد نمود. حالاتی همچون زنده، کنتراست بالا، گرم و سرد در کنار تنظیماتی برای شدت و گرمای رنگ به منظور ویرایش تصاویر و افزایش کیفیت آن ها نیز در نظر گرفته شده است.
گوشی های آیفون 13 و 13 مینی اپل را مجهز به سیستم تشخیص چهره می باشد که این سیستم با دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی کار می کند و از فناوری هایی که برایتان بیان کردیم از جمله، Smart HDR 4، Deep Fusion، حالات شب و سینمایی، گرفتن سلفی در حالت شب و غیره، بهره می برد.
این گوشی بی نظیر که جدید ترین مدل عرضه شده در 2021 است دارای لوازم جانبی هم می باشد که می توانید مثل همیشه در موبایل مرکزی تهیه کنید و بدون دغدغه نسبت به اصل بودن نسبت به خرید اقدام فرمایید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود