برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

قابلیت های هیجان انگیز سیری

ارسال شده در2 سال قبل 350
دوستش دارم!1

قابلیت های سیری

دستیار صوتی اپل که در بین همگان به سیری (Siri) معروف است، قابلیت های جالبی دارد که شاید شما از همه آن ها اطلاع نداشته باشید. سیری که هم چنین اولین دستیار صوتی نیز به شما می رود، محبوبیت زیادی را بین کاربران اپل داشته و کمتر کاربری از دستگاه های اپل را می توان یافت که با آن آشنا نباشد.
در این مقاله ما قصد داریم از بین قابلیت های بی شمار سیری، موارد مهمی از آن را برای شما بیان کنیم.

یادآوری با توجه به موقعیت مکانی شما

سیری قادر است کار ها و یا نکاتی که برایتان مهم است را با توجه به موقعیت مکانی شما یادآوری کند. می توانید با رفتن به قسمت تنظمیات، از بخش Privacy، گزینه Location Services را انتخاب نمایید. حتی می توانید موقعیتی که مد نظرتان است و می خواهید در آن مکان یادآوری در مورد موضوع خاصی به شما شود (مثلاً اگر به محل کارم رسیدم یادم باشد که گوشی خود را ضد عفونی کنم) را تعیین کنید. پس از تعیین مکان یادآوری، هنگامی که به محل مورد نظر رسیدید گوشی شما این موقعیت را شناسایی کرده و یادآوری مربوطه به آن را انجام خواهد داد.

تنظیم هشدار بوسیله صحبت با سیری
تنظیم هشدار به صورت دستی از اعمالی است که افراد در طول زندگی خود و برای بیدار شدن در زمان های معینی انجام می دهند. از آنجا که این عمل به صورت دستی و با مراجعه به قسمت هشدار های گوشی انجام می شود، پس از دفعات طولانی انجام دادن خسته کننده می شوید و حتی ممکن است حوصله آن را نداشته باشید که بخواهید مکرراً ساعت تنظیم کنید. پس چرا کار چیست؟ راه حل این است به سیری جملاتی مانند Wake me up in an hour (مرا یک ساعت دیگر بیدار کن) یا Wake me up on Saturdays at 7 a.m(مرا شنبه ها ساعت 7 بیدار کن) یا حتی Set an alarm for 5 a.m(یک هشدار برای 5 صبح تنظیم کن) بگویید تا سیری خود بصورت خودکار برایتان هشدار تنظیم کند.

نمایش یادداشت در روز های خاص
سیری علاوه بر اینکه توانایی یاد آوری در مکان های خاص و یا تنظیم هشدار را دارد، می تواند با دستور کاربر در روز های خاصی از تقویم، نکات و کار هایی را یادداشت کند. بدین ترتیب با فرا رسیدن روز مورد نظر مطالب آن برای شما نمایش داده خواهد شد.

برگزیدن لقب و نام مستعار
می توانید برای خود لقبی مشخص کنید که از آن به بعد سیری شما را به این نام بشناسد. ممکن است گاهی اوقات دوست نداشته باشید با اسم اصلی خود صدا زده شوید. به عنوان مثال می توانید به سیری بگویید: Siri, will you call me Ziba from now on? (سیری، آیا از این به بعد مرا "زیبا" صدا میزنی؟) پس از آن سیری به شما جمله ای مبنی بر اینکه شما را با لقب انتخابی خودتان زد را خواهد گفت. البته نه تنها برای خود، بلکه برای نزدیکان و دوستان خود نیز می توانید لقب بگذارید.

فرستادن پیام و ایمیل بدون اینکه چیزی تایپ کنید.
می توانید پیام ها و ایمیل های خود را بدون اینکه بخواهید وقتی برای تایپ کردن آن ها بگذارید، برای سیری بازگو کرده تا آن ها را برای شما ارسال کند. سیری همچنین توانایی اینکه پیام ها و ایمیل های شما را بخواند نیز دارد، البته در این مورد باید احتیاط به خرج دهید.

فعال شدن و استفاده از سیری بدون لمس دستگاه
لزومی ندارد همیشه برای استفاده از سیری دکمه خاصی را فشار دهید. کافی است به بخش General و سپس تنظیمات رفته و گزینه Hey Siri را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه، هر بار شما عبارت Hey Siri را بیان کنید، سیری آماده دریافت فرمان صوتی از شما خواهد بود.

چند نمونه از کار های جالبی که سیری می تواند انجام دهد:
مطمئناً برایتان پیش آمده حین انجام کاری به دو راهی خورده باشید و شک و تردید زیاد به شما اجازه انتخاب درست را ندهد. یا مثلاً برای برگزار کردن یک بازی نیاز به تعیین شروع کننده داشته باشید. در اینصورت می توانید به سیری عبارتی مانند Siri flip a coin را بگویید و با گفتن این عبارت سیری عملیاتی شبیه به زمانی که شیر یا خط انجام می دهید را اجرا کرده و نتیجه آن را به شما می گوید. علاوه بر آن سیری قادر است تاس نیز بیندازد! با گفتن جمله Siri roll a dice، سیری در اصطلاح برای شما تاس انداخته و نتیجه آن را به شما اعلام خواهد نمود.
این دستیار هوشمند حتی قادر است میزان کالری موجود در مقدار تعیین شده ای از غذا را برای شما تخمین بزند؛ به عنوان مثال اگر به او بگویید: Siri How many calories are in 20 Slices of pizza، سیری میزان کالری موجود در 20 تکه پیتزا را برای شما محاسبه خواهد کرد.
سیری با دریافت دستوراتی می تواند موسیقی مورد علاقه شما را برایتان پخش کند یا یک برنامه را برای شما اجرا کند. کافیست شما دستور لازم را به او بدهید. تعداد دستوراتی که به سیری برای اجرای دستورات دریافت می کند بی شمار است، اگر نمی دانید چه عبارتی را برای سیری بیان کنید، کافی است کمی در اینترنت جستجو نمایید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود