برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

راهنمای خرید اسپیکر چمدانی

ارسال شده در2 سال قبل 327
دوستش دارم!1

راهنمای خرید اسپیکر چمدانی

اسپیکرها یکی از لوازم اساسی زندگی روزمره شده‌اند و معمولاً در اوقات فراغت بکار می‌روند. شما با استفاده از یک اسپیکر می‌توانید در هر مکان و زمانی موسیقی مورد علاقه خود را پخش نموده و از کیفیت بالای صدای آن لذت ببرید.
با توجه به اینکه تنوع انواع اسپیکر در بازار بسیار زیاد است، ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای خرید انواع اسپیکر خدمت شما خواننده گرامی ارائه دهیم تا بتوانید اسپیکر مورد علاقه و مطلوب خود را به سهولت و بدون نگرانی از فراموش کردن نکته‌ای خریداری نمایید.

اسپیکر چیست؟ چگونه کار می‌کند؟

اسپیکر یا همان بلندگو یک وسیله الکتریکی می‌باشد که ارتعاشات الکتریکی تقویت شده را تبدیل به ارتعاشات صوتی می‌کند به گونه‌ای که قابل شنیده شدن توسط گوش انسان باشد. اسپیکر در شکل‌ها، ابعاد و مدل‌های گوناگونی ساخته و عرضه می‌گردد. این وسیله از یک گیرنده صوتی مانند رادیو، کامپیوتر، گوشی موبایل و ... سیگنال را دریافت نموده و به صورت ارتعاشات صوتی به بیرون انتقال می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاربردهای اسپیکر، انتقال صدا در شعاعی مشخص به محیط اطراف می‌باشد.
قبل از اینکه به سراغ نکات مهم و ضروری برای خرید اسپیکر چمدانی بروید، اول باید با انواع اسپیکر و کاربرد آن‌ها آشنا شوید. همان‌طور که قبلاً بیان گردید اسپیکرها از نظر اندازه و صدا در انواع بسیار مختلفی تولید می‌شوند، ولی ما در این مطلب به طور کلی به دسته‌بندی های اصلی آن‌ها اشاره می‌کنیم:

انواع اسپیکر

1)اسپیکر دسکتاپ:
که به آن اسپیکر رومیزی هم گفته می‌شود، به منظور دریافت داده و سیگنال از کامپیوتر و تبدیل آن به صداها و ارتعاشات قابل شنیدن تولید شده است. این داده‌ها توسط کارت صدای کامپیوتر تولید شده و به اسپیکرها می‌رسد، به بیانی دیگر اسپیکر مبدلی است که امواج الکترومغناطیسی را تبدیل به امواج صوتی می‌کند.
زمانی که سیگنال به اسپیکر می‌رسد، آهنربا و سیم پیچ درون آن باعث ایجاد جریان هوا شده و سپس بر روی دیافراگم بیرونی تأثیر می‌گذارد؛ با لرزش این دیافراگم صدا به وجود می‌آید و امواج صوتی پخش می‌شود.
اسپیکرهای کامپیوتر نیز خود انواعی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
اسپیکرهای 2.0:
این نوع اسپیکر یکی از رایج‌ترین اسپیکرهای مورد استفاده بوده و به دلیل قرار داشتن دو اسپیکر در دو سمت مخالف صدا را به میزان قابل توجهی در محل پخش می‌کند.
اسپیکرهای 2.1:
تقریباً مانند اسپیکرهای قبلی هستند با این تفاوت که این اسپیکر دارای آمپلی‌فایر بزرگ‌تر و در نتیجه کیفیت صدای بالاتر و قوی‌تری می‌باشند.
از دیگر انواع اسپیکرهای کامپیوتر می‌توان به اسپیکر رو باز که دارای کیفیت صدای فوق‌العاده بالا و همچنین شدت صدای قوی می‌باشد اشاره کرد و با توجه به ویژگی‌های آن بهتر است از اینگونه اسپیکرها در محیط‌های بزرگ مانند سینما، استودیو، حیاط و غیره استفاده کنید.

2) اسپیکر خانگی:
همان‌طور که از نام اینگونه اسپیکر پیداست، برای مصارف خانگی طراحی شده است و در دو نوع مخصوص سینمای خانوادگی و معمولی تولید می‌شود. اسپیکرهای معمولی را می‌توان در هر نقطه از خانه استفاده نمود.

3) اسپیکر قابل‌حمل:
یک اسپیکر قابل‌حمل یک وسیله کاربردی است که به همراه موبایل، لپ تاپ یا دستگاه‌های دیگر استفاده می‌شود. اینگونه اسپیکرها می‌توانند به یکی از دو طریق بلوتوث یا وای‌فای به دستگاه موردنظر متصل شوند.
تقریباً تمام گوشی‌های تلفن همراه امروزی مجهز به فناوری بلوتوث بوده و این امر سبب می‌شود مشکل چندانی برای اتصال تلفن همراه خود به اینگونه اسپیکرها نداشته باشید. به علاوه این اسپیکرها بسیار سریع و راحت متصل شده، مصرف کمی دارند و تا فاصلهٔ زیادی از دستگاه شما سیگنال دریافت می‌کنند.
اسپیکرهای وای‌فای دارای کیفیت صدای بالاتر هستند اما در عوض قیمت آن‌ها بالاتر بوده و برای کار با آن‌ها شما همیشه نیاز به وای‌فای دارید.

4) اسپیکرهای ماشینی:
با توجه به نامشان، مخصوص استفاده در ماشین بوده و می‌توان اینگونه اسپیکرها را با استفاده از شارژر فندکی داخل ماشین شارژ کرد.
5)اسپیکرهای چمدانی:
اینگونه اسپیکرها نوع دیگری از اسپیکرهای قابل‌حمل بوده و معمولاً با استفاده از بلوتوث به دستگاه متصل می‌شوند. شما با توجه به نوع استفاده خود باید یکی از انواع اسپیکرهای چمدانی را انتخاب نمایید. اسپیکر چمدانی، اسپیکر بزرگ قابل‌حملی است که معمولاً برای مکان‌های بزرگ و وسیع از آن استفاده می‌کنند. به دلیل بزرگی و سنگینی این نوع اسپیکر، نوعی اسپیکر چرخ‌دار نیز برای حمل راحت‌تر تولید شده است.

تاکنون شما با انواع اسپیکر آشنا شدید؛ در ادامه نکات و راهنمایی‌هایی برای خرید بهترین نوع اسپیکر چمدانی برای شما آورده شده است.

برای خرید یک اسپیکر چمدانی خوب چه نکاتی را باید رعایت کنم؟
1. مشخصات و آپشن‌های اسپیکر چمدانی را بررسی کنید:
نوع باتری در کارکرد آن می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد. با توجه به اینکه اکثراً اسپیکرهای تولید شده امروزی مجهز به فناوری بلوتوث هستند، اسپیکرهایی با ظرفیت باتری پایین قادر به پخش صدا به مدت طولانی نخواهند بود؛ بنابراین حتماً اسپیکرهایی با ظرفیت باتری بالا را انتخاب نمایید.
حتماً از وجود بلوتوث در اسپیکر مطمئن شوید. هرچند نداشتن بلوتوث عیب چندان بزرگی نیست، اما دارا بودن این تکنولوژی در استفاده بهتر از بلوتوث کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. لازم به ذکر است هر چه ورژن بلوتوث بالاتر باشد کیفیت صدای پخش شده بهتر خواهد بود، پس حتماً هنگام خرید اسپیکر این نکته را در نظر داشته باشید.
یک اسپیکر خوب باید دارای بلندگوهای قدرتمندی باشد تا بتواند صدا را تا فاصله‌ای که می‌خواهید پخش کند؛ اصلاً اولین ویژگی‌ای که باید هنگام خرید اسپیکر به آن توجه کنید، همین است!
موارد دیگر نظیر ضد آب، رطوبت و گرد و غبار بودن و همچنین پشتیبانی از انواع پورت و کارت حافظه نیز از مواردی است که باید به خاطر داشته باشید.

و در آخر قیمت محصول را هم بررسی کنید. خیلی مواقع ممکن است یک محصول در چندین فروشگاه موجود باشد اما بنا بر دلایلی به قیمت متفاوت فروخته شود. ابتدا از سابقه، تجربه و کیفیت خدمات فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید مطمئن شوید و پس از بررسی قیمت محصول مورد نظر را خریداری نمایید.
با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین عواملی که در خرید یک کالای مرغوب باید حتماً به آن توجه نمود، یک فروشنده معتبر است زیرا تمام اطلاعات و مشخصات موردنیاز برای خرید یک محصول را به شما ارائه و همچنین در صورت وجود هر مشکلی به شما برای بررسی و رفع آن مشکل اقدام خواهد نمود. موبایل مرکزی با بیش از چندین سال تجربه در زمین فروش انواع لوازم جانبی، مفتخر است تا به شما در زمینه خرید اسپیکر چمدانی و انواع دیگر اسپیکر کمک نماید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود