برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

چگونه رمز گوشی را باز کنم ؟

ارسال شده در1 سال قبل 4622
دوستش دارم!4

فراموش کردن رمز گوشی و نحوه ی باز کردن رمز فراموش شده

گوشی از جمله وسایلی است که در زندگی روزمره انسان بسیار از آن استفاده می شود، تا جایی که به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. به دلیل راحتی ذخیره اطلاعات در آن، بسیاری از کاربران حجم زیادی از داده و حتی اطلاعات شخصی خود را در آن نگه داری می کنند. مشکلی که در رابطه با این پدیده وجود دارد این است که در صورتی که گوشی با مشکلی رو به رو شود، تمام آن اطلاعات به خطر خواهد افتاد و حتی ممکن است شخص موفق به بازیافتن آن اطلاعات نشود.

در بعضی از مواقع افراد برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از دسترسی دیگران به اطلاعات گوشی، از PIN یا همان رمز عبور، الگو و غیره استفاده می نمایند. به خودی خود، این روش، راه مناسبی برای جلوگیری از سرک کشیدن دیگران به گوشی شما است. اما اگر رمز گوشی را فراموش کنید، در آنصورت خودتان نیز به گوشی خود دسترسی نخواهید داشت؛ البته راه هایی نیز برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد.

فراموش کردن رمز عبور گوشی و راه های برطرف کردن آن
فراموش کردن رمز گوشی امری بسیار شایع بین کاربران است و راه هایی نیز برای رفع آن موجود است. معمولاً پس از کمی فکر کردن می توانید رمز خود را به یاد بیاورید. اگر با فکر کردن به رمز فراموش شده نرسیدید، می توانید راه هایی که در ادامه برایتان بیان خواهیم کرد را امتحان نمایید.

1. ریست فکتوری کردن گوشی اندرویدی و آیفونی
در گوشی های جدید تر آیفون و اندروید، به این دلیل که این دستگاه ها از نظر امنیتی در سطح بالایی هستند، تنها کاری که می توانید انجام دهید، ریست کردن آنها است. با ریست فکتوری کردن گوشی و بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه، تمام اطلاعات و داده های موجود در آن، که رمز های عبور نیز از این دست هستند، پاک خواهند شد. بنابراین بهتر است همیشه اطلاعات خود را در کارت حافظه و نه در خود گوشی ذخیره نمایید، تا زمانی که خواستید گوشی را ریست کنید، از پاک شدن اطلاعات خود جلوگیری به عمل آورید.
2. استفاده از Find My Mobile برای گوشی های سامسونگ
قبل از توضیح دادن در مورد این روش، ابتدا باید بگوییم که این راه تنها برای کسانی که اکانت سامسونگ خود را فعال کرده باشند، کارساز است. به علاوه، ورژن گوشی اندرویدی شما باید از 4 بالاتر باشد. در صورت داشتن این دو شرط، بدون ریست فکتوری کردن گوشی، می توانید گوشی سامسونگ قفل شده خود را باز کنید.
به این منظور ابتدا به آدرس findmymobile.samsung.com مراجعه نمایید. در ادامه با استفاده از نام کاربردی و پسورد خود به صفحه Find My Mobile بروید. سپس در منوی سمت چپ گزینه UNLOCK را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه رمز گوشی شما حذف می شود.
3. باز کردن قفل گوشی اندرویدی با استفاده از Find My Device گوگل
گوگل برنامه های گوناگونی را برای ارائه خدمات به کاربران اندروید عرضه کرده است. یکی از این امکانات، Google Find My Device نام دارد. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا در صورت گم شدن گوشی خود، بتوانید محل دقیق آن را از روی نقشه بیابید. همچنین از طریق آن می توان گوشی را قفل کرده یا از آن صدا پخش نمود.
ریست فکتوری کردن گوشی از راه دور یکی دیگر از امکانات Google Find my Device می باشد. اگر امکان باز کردن قفل گوشی نبود یا به هر دلیل دیگری خواستید گوشی خود را ریست فکتوری کنید (اما دسترسی به آن نداشتید)، می توانید به آدرس www.google.com/android/find رفته و با انتخاب کردن گزینه Erase Device گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. البته همانطور که گفتیم، علاوه بر پاک کردن رمز عبور، دیگر اطلاعات موجود در گوشی نیز پاک می شود. لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت، باید از قبل یک اکانت گوگل فعال و لاگین شده در گوشی شما وجود داشته باشد.

4. استفاده از ریکاوری مود برای ریست کردن گوشی نیز می تواند راه مناسبی باشد. به این منظور ابتدا دکمه ولوم پایین و پاور گوشی را هم زمان نگه دارید تا گوشی Restart شود. در ادامه دکمه ولوم بالا و پاور نگه دارید. با اینکار گوشی وارد قسمت ریکاوری مود می شود. ورود به صفحه ریکاوری ممکن است در گوشی های مختلف متفاوت باشد. در آخر گزینه Reset Factory را انتخاب نمایید.
5. در صورتی که در گوشی آیفون خود رمز را فراموش کرده اید، ساده ترین راه ریست فکتوری کردن گوشی است. در صورتی که گوشی خود جیلبریک کرده باشید با نرم افزار های خاصی می توان قفل گوشی را باز نمود که البته ممکن است این کار کمی مشکل برایتان ایجاد کند.
6. استفاده از آیتونز برای باز کردن قفل گوشی آیفون
در ابتدا جدیدترین نسخه آیتونز را در کامپیوتر خود نصب کرده و اجرا کنید. سپس دکمه پاور به همراه یکی از دکمه های ولوم بالا یا پایین را نگه دارید و سپس گوشی را خاموش نمایید.
پس از انجام اینکار دکمه پاور را نگه داشته و گوشی را همزمان به کاپیوتر متصل نمایید تا وارد قسمت ریکاوری مود شوید. سپس برای ریست فکتوری کردن گوشی باید گزینه Restore را انتخاب کرده و در ادامه بر روی گزینه Restore and Update بزنید تا گوشی آیفون شما ریست شود.
در این روش استفاده از کابل شارژ مرغوب اهمیت دارد، زیرا در صورت استفاده از کابل نامناسب، ممکن است آیتونز نتواند به درستی گوشی شما را شناسایی کند یا فرایند ریستور به درستی بر روی گوشی آیفون شما صورت نپذیرد.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود