برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

بهترین زمان برای شارژ کردن گوشی چه موقعیست ؟

ارسال شده در1 سال قبل 343
دوستش دارم!3

بهترین زمان شارژ گوشی

شارژ کردن گوشی خود آداب و روش های به خصوصی دارد که اکثر کاربران به آنها چندان اعتنایی نمی کنند. همین عامل باعث کاهش عمر باتری گوشی و همچنین احتمال انفجار آن می گردد. اما جدا از اینکه شارژ کردن گوشی باید به شیوه صحیح انجام شود، زمان های بخصوصی را باید برای شارژ آنها در نظر گرفت. در این مقاله قصد داریم تا هم در مورد شیوه صحیح شارژ و هم زمان مناسب این عمل، توضیحاتی را ارائه بدهیم.

روش های صحیح شارژ کردن گوشی چیست؟

1. هیچگاه زمان خواب گوشی خود را در شارژ رها نکنید.


این اشتباهیست که تقریباً تمام کاربران موبایل انجام می دهند. این کار اشتباهی بسیار خطرناک است. گوشی موبایل شما بعد از یک الی سه ساعت به طور کامل شارژ می شود؛ بنابراین زمانی که باتری گوشی به طور کامل پر شده و باز هم به شارژ متصل باشد، جریانی بیش از ظرفیت باتری به آن منتقل شده و عمر آن را تا حد بسیار زیادی پایین می آورد. اینکار حتی احتمال انفجار آن را افزایش می دهد. البته شرکت های تولید کننده موبایل در گوشی های جدیدتر نوعی فناوری به کار بسته اند که باعث می شود پس از شارژ کامل، جریان برق به باتری قطع شده و از آسیب های احتمالی جلوگیری به عمل آورد. به هر حال هنگام کار با گوشی باید نکات ایمنی را رعایت نمود، اکثر کاربران دوست ندارند پس از مدت کوتاه باتری و یا گوشی خود را تعویض نمایند و هزینه های اضافی را پرداخت کنند.

2. حتماً پس از شارژ کردن گوشی، شارژر آن را از برق خارج نمایید.
رها کردن شارژر گوشی پس از استفاده از آن، می تواند به خود شارژر صدمه بزند. استفاده از شارژر های خراب و یا نامناسب اصلاً کار درستی نیست زیرا به راحتی باعث کاهش طول عمر و وارد آمدن آسیب به باتری می گردد. همچنین شارژری که بدون استفاده در برق باشد، در طولانی مدت مقدار زیادی انرژی را نیز هدر خواهد داد.

3. استفاده از گوشی هنگام شارژ
این مورد نیز از دیگر اشتباه های خطرناکی است که به دفعات زیاد انجام می شود. درست است که شما کار مهمی دارید و نمی توانید منتظر بمانید تا گوشی شما شارژ شود، اما استفاده از گوشی هنگام شارژ جدا از اینکه آسیب زیادی به باتری گوشی می زند، برای سلامتی خودتان نیز بسیار خطرناک است. بعضی حتی از این حد هم فراتر رفته و هنگام شارژ گوشی با آن تماس برقرار می کنند. در چنین شرایطی احتمال انفجار باتری به بیشترین حد خود می رسد. تماس با گوشی هنگام شارژ همچنین بسیار برای بدن سرطان زا است.

4. باتری خود را 100 درصد شارژ نکنید
شارژ کردن کامل باتری اگر پشت سر هم و مداوم انجام نشود، ضرری برای گوشی ندارد. اما اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که تا زمان رسیدن به 15 درصد با گوشی خود کار می کنید و سپس آن را تا 100 درصد شارژ می کنید، باید بگوییم که اینکار عمر باتری را بسیار کاهش می دهد.

چه زمانی گوشی خود را شارژ نماییم؟

1. در هر زمانی که می توانید گوشی خود را شارژ نمایید. اما نه زمانی که حواس شما به گوشیتان نیست. مثلاً در شب و به هنگام خواب، به همان دلایلی که توضیح دادیم، بهتر است گوشی خود را شارژ نکنید. حتی برای چند دقیقه هم که شده گوشی خود را شارژ کنید، اینکار ضرری نیز برای باتری ندارد.

2. همیشه درصد شارژ را بین عدد مشخصی نگه دارید. به گفته کارشناسان بهترین درصد شارژ گوشی بین 20 تا 80 درصد است. حتی اگر می خواهید برای مدت طولانی گوشی خود را شارژ نمایید، زمانی که 80 درصد ظرفیت باتری پر شد، آنرا از شارژ خارج نمایید.

3. گوشی را کالیبره کنید.
کالیبره کردن یکی از روش هایی است که به طولانی شدن عمر باتری کمک می کند. در واقع اینکاری نوعی استراحت برای باتری است. به این منظور باتری گوشی باید به طور کامل خالی باشد. سپس باید آن را به طور کامل (100 درصد) شارژ نمایید. اینکار اگر به عنوان مثال ماهی یکبار انجام بگیرد بسیار عالی است.

4. گوشی خود را در زمان هایی که به آن نیازی ندارید خاموش کنید
به عنوان مثال هنگام خواب گوشی را خاموش نمایید. اینکار هم به استراحت باتری و ریکاوری آن کمک کرده و هم از انتشار امواج سرطان زا توسط گوشی جلوگیری به عمل می آورد.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود