برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

چرا صفحه گوشیم سیاه شده ؟

ارسال شده در2 سال قبل 624
دوستش دارم!5

علت سیاه شدن قسمتی از صفحه گوشی اندرویدی

بسیار از افراد در زندگی روزمره خود آنقدر زیاد از گوشی خود استفاده می کنند که ممکن است در آن خرابی ایجاد شود. یکی از بدترین این خرابی ها این است که زمانی که به صفحه گوشی نگاه می کنید با قسمت های سیاه رنگ درصفحه آن رو به رو شوید. این به این معنا است که گوشی شما نیاز به تعمیر دارد، و تعمیر آن ممکن است ساده نباشد. اگر این نقاط سیاه رنگ شروع به پخش شدن کنند، کار شما بسیار سخت تر خواهد بود. در این مقاله ما درباره این علائم توضیحاتی را ارائه خواهیم داد تا شناسایی آنها برای شما آسانتر باشد. حتی گوشی های جدید نیز به گونه ای ساخته می شوند که ممکن است مشکلاتی برای آنها پیش بیاید. حتی در دو گوشی کاملاً یکسان که هر دو، نقاط سیاه رنگ در صفحه خود دارند هم ممکن است علت بوجود آمدن این نقاط متفاوت باشد. اما به طور دقیق مشکلات صفحه نمایش به چه شکل هستد؟ راه های برطرف کردن آنها چیست؟ در ادامه ما این علائم و چگونگی رفع آنها را برایتان توضیح خواهیم داد.

علائم خرابی صفحه نمایش گوشی

  •          ظاهر شدن نقاط و پیکسل های رنگی در صفحه نمایش
  •          ظاهر شدن لکه هایی که نشان دهنده وارد شدن فشار زیاد به صفحه گوشی است
  •          پیکسل های سوخته و نقاط سیاه رنگ در گوشی
  •          شکستگی و ترک در صفحه گوشی

 

1. پیکسل های سوخته در صفحه نمایش

پیکسل های سوخته احتمالاً رایج ترین دلیل ظاهر شدن قسمت های سیاه رنگ در گوشی هستند. پیکسل ها منابع تکی و مجزای نور در صفحه نمایش هستند و به آن امکان نشان دادن تصویر ها را می دهند. تقریباً تمام پیکسل های امروزی بوسیله لامپ های ال ای دی روشن می شوند و نور با رنگ های قرمز، سبز و آبی را از خود ساطع می کنند.

 زمانی که پیکسل ها میسوزند، دیگر نوری ساطع نمی کنند و قسمت هایی از صفحه، زمانی که در حال پخش تصویر است، سیاه می شود. سوختگی پیکسل دلایلی دارد. بعضی وقت ها ممکن است عمر پیکسل به سر رسیده باشد و به همین دلیل بسوزد. اما بیشتر مواقع به دلیل وارد آمدن آسیب و ضربه و یا قرار گرفتن در مجاورت موادی که می توانند به آنها آسیب بزنند (مانند آب)، ممکن است دچار سوختگی شوند. پیکسل های سوخته معمولاً پخش نمی شوند، اما در صورت پخش شدن پیکسل های سوخته در صفحه نمایش، ممکن است مشکلات دیگر نیز در گوشی شما وجود داشته باشد که بعداً به آن خواهیم پرداخت.

 

2. نقاط رنگی در صفحه

گاهی اوقات ممکن است پیکسل به طور کامل نسوزد، اما کارایی آن دچار مشکل شود. وجود نقاط و خطوط رنگی نشانه ای از خرابی و سوختگی پیکسل باشد. از آنجایی که اجزای دیگر گوشی باید به پیکسل دستور بدهند که چه رنگی را نمایش دهند، با بوجود آمدن مشکل در این دستورات، پیکسل نیز هنگام نمایش دادن رنگ با مشکل مواجه می شود. مثلاً رنگ اشتباهی را نمایش دهد یا در مواقع نامناسب خاموش باشد. این ایراد در صفحه های نمایش ال سی دی بیشتر شایع است.

بهتر است بدانید پیکسل های رنگی معمولاً پخش نمی شوند اما گاهی اوقات به دلایلی ممکن است این اتفاق برای آنها نیز بیفتد. البته راه رفع کردن آن نیز راحت است که بعداً در مورد آن خواهید خواند.

 

3. لکه های ناشی از فشار زیاد انگشت به صفحه نمایش

این مشکل نیز بیشتر مربوط به صفحه های نمایش ال سی دی است. وارد آمدن فشار خارجی زیاد، ممکن است به این نوع صفحه نمایش آسیب وارد کند.

حتماً شما نیز دیده اید که گاهی اوقات اگر به صفحه نمایش زیاد فشار وارد کنید، رنگ آن در زیر انگشت شما به سرعت و ناگهانی تغییر می کند.

البته در گوشی های جدیدتر، این مشکل چندان به چشم نمی آید زیرا تاچ اسکرین گوشی استحکام و ضخامت لازم را دارد و تا حد زیادی آن را در برابر فشار های داخلی مقاوم می سازد.

این مشکل البته ممکن است به دلایل دیگر نیز ایجاد شود. مثلاً اگر قسمتی از بدنه گوشی خم شود، این خمیدگی مکن است فشار های داخلی را در گوشی ایجاد کند. این عامل همچنین می تواند لکه های تیره در صفحه ایجاد کرده و قطعاً چنین لکه ای می تواند در صفحه گسترش یابد.

 

4. ایراد در ال سی دی و شکستگی

جدا از عامل فشار، قطعات ال سی دی ممکن است بشکنند و لکه های تیره در صفحه آن ایجاد کنند. صفحه های ال سی دی درون خود دارای لوله هایی هستند که کریستال مایع (LCD در انگلیسی مخفف کلمه Liquid crystal Display می باشد و نام کامل آن در زبان فارسی، نمایشگر کریستال مایع می باشد) در آنها جاری است. این لوله ها ممکن است شکسته شوند. در اینصورت بر روی صفحه لکه سیاه یا بنفش پدیدار می شود که حتی موقع خاموش شدن گوشی نیز بر طرف نمی شود. همچنین این مایع به مرور زمان در صفحه پخش می شود که در اینصورت نیز تیرگی در صفحه گسترش می یابد.

 

روش های برطرف کردن قسمت های تیره شده گوشی

1. تعمیر پیکسل های رنگی

پیکسل های رنگی، آسان ترین مشکلاتی هستند که برای صفحه نمایش پیش می آیند. شما می توانید از نرم افزار های مخصوص برای حل این مشکل استفاده کنید و از سایت های معتبر مانند اپ استور و گوگل پلی آنها را دانلود نمایید. عملیاتی که نرم افزار انجام می دهد ممکن است چند ثانیه یا چند دقیقه طول بکشد.

 

2. برطرف کردن فشار

برای رفع مشکل، باید به داخل گوشی نگاهی بندازید و چون مشکل ایجاد شده به خاطر فشار های داخلی است، باید اسکرین صفحه را نیز بردارید تا بتوانید مشکل را پیدا کنید. البته بیشتر کاربران تخصص و تجربه کافی در رابطه با تعمیر گوشی ندارند، بنابراین بهتر است به افراد متخصص مراجعه نمایید.

خیلی از مواقع فشار به اسکرین گوشی ممکن است به دلیل تورم و باد کردگی باتری باشد، در اینصورت با تعویض باتری این ایراد به راحتی رفع می شود. اما اگر باتری مشکلی نداشت، باید در بین قطعاتی داخلی به دنبال قسمتی بگردید که دچار خم شدگی و یا هرگونه تغییر شکل شده باشد و به صفحه نمایش فشار بیاورید. رفع کردن خم یا تعویض این قطعات به احتمال زیاد مشکل را رفع خواهد نمود.

اما باز هم نباید کاملاً دلتان خوش باشد! زیرا گاهی اوقات فشار به ال سی دی برای شکستن لوله های کریستال مایع کافی بوده و بنابراین نیاز به تعمیرات بیشتر و مراجعه به افراد دارای تخصص کافی می باشد.

3. پیکسل های سوخته

اگه پیکسل سوخته در صفحه نمایش باشد، دیگر نمی توان با نرم افزار مشکل را برطرف کرد و شما باید صفحه نمایش خود را تعویض کنید. البته پیکسل های سوخته را می توان یکی یکی تعویض و تعمیر کرد ولی این کار اصلاً به هزینه و زمانی که می برد نمی ارزد!

اگر گوشی شما قدیمی است و با این مشکل مواجه شده اید، این بهانه خوبی است که گوشی جدیدی بخرید.

 

4. آسیب به صفحه نمایش و ال سی دی

اگر قسمتی از گوشی سیاه شده و در حال گسترش است، باید به فکر تعویض صفحه نمایش بیفتید. این مشکل، همانطور که به آن اشاره شد معمولاً مربوط به نمایشگر های ال سی دی است و تیرگی ایجاد شده بر روی صفحه بیشتر شبیه به آن است که جوهر بر روی صفحه ریخته باشند.

اگر شما در صفحه ترکی نمی بینید اما در آن تیرگی وجود دارد، مشکل همان لوله های ال سی دی هستند که دچار شکستگی شده و کریستال مایع درون آنها به سطح صفحه نمایش درز پیدا کرده است.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود