برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

تفاوت بین پردازنده های مختلف گوشی

ارسال شده در2 سال قبل 517
دوستش دارم!5

فرق بین پردازنده های مختلف گوشی

اگر بخواهیم گوشی های هوشمند را با یک دیگر مقایسه نماییم ، مهم ترین و کاربردی ترین بخشی که شما باید به آن توجه کنید، پردازنده های آن گوشی ها می باشد که در قیمت گوشی نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. پردازنده یا cpu را می توان در واقع مغز گوشی نامید. البته باید بدانید بهتر است که به جای استفاده از کلمه ی cpu از Soc یا سیستم روی تراشه استفاده کنید. دلیل این که بهتر است از واژه Soc استفاده بشود این است که سیپیو های موبایل بر خلاف سی پی یو های کامپیوتر و... تمام پردازش های دستگاه به آن وابسته است، تمامی پردازش هایGPU ،RAM، مودم، باتری و حتی دوربین آن به صورت مستقیم با این تراشه ها ارتباط دارد. شرکت های مختلفی سازنده ی تراشه های گوشی ها می باشند که در بین آن ها، پردازنده های اسنپدراگون، اگزینوس، مدیاتک، کرین و سری A اپل دارای معروفیت و توانایی بالاتری می باشد برای همین معمولا گوشی هایی که شما در بازار می بینید دارای این مدل پردازنده ها می باشند.

Qualcomm Snapdragon
پردازنده های اسنپ دراگون از قوی ترین و معروف ترین و البته گران ترین پردازنده های گوشی های اندرویدی می باشد. شرکت کوالکام که سازنده ی این نوع پردازنده ها می باشد که یک شرکت آمریکایی است. پردازنده های کوالکام اسنپ دراگون دارای چند سری می باشد. سری های 400 این پردازنده برای گوشی های پایین رده استفاده می شود و سری های 600 آن برای میان رده ها و از پردازنده های سری 800 برای گوشی های پرچمدار استفاده می شود. سری 800 از قوی ترین و پرسرعت ترین پردازنده های ساخته شده ی فعلی است. پردازنده های Qualcomm Snapdragon جزو بهترین و قوی ترین پردازنده های جهان می باشند که منتقدین و کابران آن را جزو بهترین پردازنده های حال دنیا می نامند. شما می توانید برای آشنایی با قابلیت های این سری ها به مقاله ی کوالکام اسنپدراگون مراجعه نمایید. این پردازنده ها دارای عملکردی بسیار عالی می باشد. پردازنده های Qualcomm Snapdragon در عین حال که دارای قدرت بسیار بالایی هستند، مصرف بسیار پایینی نیز دارند و گرمای پایینی را تولید می کنند. دلیل این ویژگی های این پردازنده این می باشد که هر پردازشی بر روی قسمتی از آن انجام می شود مثلا قسمت گرافیک توسط بخشی، قسمت دوربین تسط بخش دیگر که این خاصیت باعث بهینه بودن آن شده است. یکی از مهم ترین قابلیت های این سری پردازنده های قابلیت شارژ سریع Quick charge می باشد که نسبت به بقیه پردازنده ها سرعت شارژ شدن بسیار بالاتری دارد. برای آشنایی بیشتر با ویژگی ها و قابلیت های 4quick charge می توانید به مقاله ی چه گوشی هایی از نسل 4 کوالکام پشتیبانی می کنند؟ مراجعه نمایید.


mediatek
پردازنده های مدیاتک یکی دیگر از پردازنده های پرکاربرد و ارزانی در میان گوشی ها است که توسط این شرکت تایوانی تولید شده است. پردازنده های این شرکت با وجود ارزانی دارای طرفداران زیاد نمی باشد زیرا این پردازنده دارای عملکردی بسیار ضعیف در تست های امور پردازشی و بنچمارک بوده است و همچنین دارای سرعت پردازش بالایی نمی باشد. توسط این کمپانی با توجه به نحوه عملکردشان، مقدار زیادی از ظرفیت باتری را مصرف می کنند و علاوه بر آن پردازنده های این شرکت بسیار گرمازا هستند و همین موضوع سبب سرعت بخشیدن به مصرف باتری گوشی می شوند. شرکت مدیا تک در نسخه های سوم پردازنده های خود از تکنولوژی pump express 3 استفاده کرده است که می گوید به کمک می توانید در 20 دقیقه گوشی خود را 70 درصد شارژ نمایید.


Exynos
این برند پردازنده ها ساخت شرکت سامسونگ می باشد که در بسیاری از گوشی های این شرکت استفاده شده است. این پردازنده یکی از رقیب های سرسخت پردازنده های snapdragon دانست. شرکت سامسونگ در گوشی های پرچم دار خود یعنی exynos هم از پردازنده های اسنپ دراگون استفاده می کنند. در کنار پردازنده های exynos معمولا از پردازنده های گرافیکی mali استفاده می شود.


Kirin
پردازنده های kirin توسط شرکت چینی هواوی ساخته شده است که معمولا آن را بر روی گوشی های این شرکت می بینید. پردازنده های کیرین در اول ضعیف بودند در مقابله بقیه پردازنده ها حرفی برای گفتن نداشتند ولی شرکت Huawei با تولید دو مدل kirin950 و kirin960 توانست قدرت خود را در زمینه ساخت پردازنده های گوشی نیز به نمایش بزارد. شرکت هواوی برای این که پردازنده های خود قدرت بسیاری زیادی داشته باشند آمد و به جای استفاده از هسته های arm A53 در پردازنده های خود از هسته ی قدرتمند arm cortex-A72 استفاده نمود. این پردازنده ها به دلیل داشتن قدرت پردازش بالا دارای مصرف بالایی هستند. هواوی آمد برای رفع این مشکل تکنولوژی جدیدی را به نام big little را معرفی کرد. این تکنولوژی باعث می شود که در هنگام استفاده از گوشی فقط آن قسمت پردازنده که از آن استفاده می کنید، استفاده شود درنتیجه مصرف باتری آن بسیار کم می شود.


پردازنده های A شرکت اپل
پردازنده های شرکت اپل یکی دیگر از پردازنده های پر قدرت و سریع می باشد که آن ها را شما فقط بر روی گوشی های این شرکت می بینید. سری جدید این پردازنده ها که بر روی گوشی آیفون 13 استفاده شده است توانسته که لقب پر سرعت ترین و قوی ترین پردازنده ی بازار را تصاحب نماید. پردازنده ی A 15 bionic حدود 40 درصد قوی تر از بقیه رقیب ها می باشد و همچنین قدرت پردازنده ی گرافیکی موجود در آن خیلی بیشتر از بقیه پردازنده ها قوی تر است.
در این مقاله سعی کردیم که برند های معروف پردازنده ها را برای شما توضیح دهیم تا شما بتوانید از آن برای انتخاب گوشی های خود استفاده نمایید. البته شما باید به این دقت کنید که همه بار قدرت یک پردازنده به برند آن نمی باشد بلکه ویژگی های همچون فناوری ساخت آن و چند نانومتری بودن و قدرت آن نیز بسیار مهم است.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود