برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

چرا گوشیم هنگ می کنه ؟

ارسال شده در2 سال قبل 347
دوستش دارم!4

قطعا باره ها اتفاق افتاده وسط اجرای یک برنامه ، تلفنتان به یکباره ریست می شود و یا هیچ اکشنی نمی کند و به اصطلاح هنگ میکند ، در چنین مواقعی به سرعت به دنبال راه حل هستید و یا می خواهید خیلی زود از شر هنگی های زیاد خلاص شوید. هنگ کردن تلفن همراهتان دلایلی که ما مهم ترین و قابل حل ترین ها را برایتان آورده ایم تا بتوانید بدون اینکه هزینه ای بکنید مشکل خود را حل نمایید.

دلایل عمده هنگ کردن گوشی

نصب و اجرای برنامه های سنگین

یکی از مهم ترین علل هنگ کردن تلفن همراه ، نصب برنامه هایی فراتر از توان گوشیتان است. نرم افزار های سنگین بار زیادی به رم و حافظه داخلی گوشی می آورند و باعث می شوند نه تنها خود برنامه با لگ و مشکل اجرا شود بلکه عملکرد گوشی هم به شدت پایین بیاید و باعث شود که مرتبا تلفن همراهتان هنگ کند.


پایین و کم بودن رم گوشی
یکی از مهم ترین اجزای گوشی در پردازش و اجرای نرم افزار ها ، رم گوشیست. تقریبا می توان گفت اگر رم تلفن همراه شما کم باشد باید خیلی زود منتظر هنگ کردن های پیاپی و در نتیجه افت شدید سرعت گوشی باشید. عواملی که باعث پر شدن رم می شود را در قسمت قبل گفتیم ، پس باید خیلی مراقب باشید که اول از همه در خرید گوشی به دنبال چه هستید و اگر بریتان سرعت و عملکرد بالا مهم است گوشی هایی با رم بالاتر خریداری کنید و دوم اینکه اگر تلفن همراه شما رم کمی دارد ، با برنامه های غیرضروری یا سنگین مانند call of duty , asphalt و .... کمکی به سریعتر هنگ کردن گوشی نکنید.


باز بودن برنامه ها در پشت زمینه یا همان background
یکی دیگر از علل مهم هنگ کردن گوشی ، نبستن کامل برنامه ها و گذاشتن آنها در حالت آماده به کار است. وقتی یک برنامه را کاملا نمی بندید این برنامه در حال استفاده از رم گوشیتان است و تا موقعی که بسته شود در حالت آماده به کار می ماند. البته برخی برنامه ها مانند واتس اپ ، تلگرام و ... در حالت عادی در بکگراند فعال هستند تا نوتیفیکشین برایتان ارسال کنند اما همین برنامه ها را هم می توان وارد تنظیمات شد و به صورت موقت غیرفعالشان کرد. در هر صورت هر عاملی که باعث پر شدن رم شود را باید برطرف کنید تا موبایلتان هنگ نکند.
توجه : هنگ کردن گوشی های اندرویدی نه تنها در هنگام استفاده از برنامه های سنگین باعث آزار و اختلال در عملکرد می شوند بلکه در هنگام استفاده روزمره هم اختلال ایجاد میکنند و باعث می شوند خیلی سریع از تلفن همراه خود خسته شوید.


راه های رفع هنگی موبایل

حذف برنامه های سنگین و غیر ضروری

اولین و مهم ترین راه ، پاک کردن برنامه های سنگین از روی گوشیتان می باشد. این کار نه تنها باعث آزاد شدن فضای گوشیتان می شود بلکه مقدار قابل توجهی از رم گوشیتان را هم خالی می کند. با این کار هم رم گوشیتان را آزادتر کرده اید و هم حافظه گوشیتان را خالی کرده اید. پس در واقع با این روش کمک بزرگی به گوشیتان و سرعت کاربری آن کرده اید. 


پاک کردن کش برنامه
یکی دیگر از کارهایی که باعث بالابردن سرعت گوشی می شود ، پاک کردن کش برنامه هاست. شما با پاک کردن کش برنامه ، بدون اینکه آسیبی به روند اجرای اپ برسد ، فضای بسیار زیادی را آزاد کرده اید. فقط دقت کنید که با پا کردن کش برنامه هایی همچون تلگرام ، واتس اپ و ... تمام فایل هایی که دانلود کرده اید پاک خواهند شد و مجبور خواهید بود که مجددا آن فایل ها را دانلود بفرمایید. پس قبل از پاک کردن کش برنامه ، فایل های مورد نیاز و ضروریتان را به کارت حافظه منتقل فرمایید.


بستن برنامه های باز در بکگراند
همانطور که گفته شد باید برای افزایش سرعت گوشی و خالی کردن رم گوشی ، اپ هایتان را ببندید ، برای اینکار لازم است از مراحل تصویری زیر بروید و اقدام به متوقف کردن برنامه های بکنید.


از خرید گوشی های پایین رده و اقتصادی دوری کنید!
همانطور که در اسم این تلفن های همراه پیداست ، این گوشی های اقتصادی هستند و صرفا برای مصارف خیلی معمولی استفاده می شوند ، به همین دلیل اصلا نباید انتظار کارهای سنگین از این گوشی ها داشته باشید و فقط برای انجام کار های روزمره کافیست ، اگر قصد خرید موبایلی را دارید که کمتر هنگ کند و یا دیرتر هنگ کند ، بهتر است به سراغ گوشی های میانرده و یا پرچمدار بروید. ما در مقاله ای با نام " بهترین گوشی های شیائومی " به سراغ بهترین های شیائومی در رده های مختلف رفته ایم که می توانید برای راهنمایی خرید انواع گوشی شیائومی به این مقاله مراجعه کنید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود